Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 24029
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 30 آگوست 2020 - 10:30 |

واشنگتن پست: سه متهم به قتل نیروهای امریکایی مشمول ۳۰۰ زندانی خطرناک طالبان هستند

واشنگتن پست: سه متهم به قتل نیروهای امریکایی مشمول ۳۰۰ زندانی خطرناک طالبان هستند

همزمان با شدت بخشیدن به تلاش های صلح و آغاز گفت و گوهای میان افغانان، اکنون واشنگتن پٌست به نقل از مقام های امریکایی نگاشته که سه متهم طراحی حمله های سبز بر آبی در میان ۳۰۰ زندانی خطرناک طالبان قرار دارد و طالبان خواستار رهایی این سه تن شده است.

به گزارش اسپوتنیک، این روزنامه همچنان نگاشته است که این سه تن در قتل نیروهای امریکایی به گونۀ مستقیم دخالت دارند.

مقام های امریکایی هرچند پیرامون این موضوع ابراز نظر نکرده اند، اما منابع با این مسأله می‌گویند که انتظار میرود این افراد پس از آزادی در قید خانه گی به سر ببرند.

پیش از این فرانسه و استرالیا دو کشوری بودند که به گونۀ مستقیم با رهایی ۳۰۰ زندانی خطرناک طالبان مخالفت نشان داده بودند. این دو کشور از حکومت افغانستان خواسته بودند که جلو رهایی زندانیانی را بگیرد که در کشتار نیروهای خارجی در نزدیک به دو دهۀ پسین دخیل بودند.

پس از توافق صلح میان امریکا و طالبان، واشنگتن فشارهایش را بر حکومت افغانستان بیشتر کرده تا به زودترین فرصت تمامی زندانیان باقی ماندۀ طالبان را از بند آزاد سازند. در حالی که حکومت افغانستان اعلام کرده بود که در میان این زندانیان چهره های نیز حضور دارد که تهدید بالقوه به منافع امریکا و متحدینش در افغانستان پنداشته می‌شود. اما زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت خارجه ی امریکا برای صلح افغانستان بارها از حکومت رئیس جمهور غنی خواسته است تا این افراد را از زندان آزاد کنند.

در همین حال دو روز پیش عبدالله عبدالله رئیس شورای ملی مصالحه گفته بود، در حال حاضر آغاز گفتگو های بین‌الافغانی مشروط به رهایی تمامی زندانیان طالب شده و حکومت نیز از طالبان خواسته تا تمامی نیروهای کماندوی ارتش ملی را که در قید این گروه به سر میبرد از زندان آزاد سازند. از سوی هم رئیس جمهور غنی در گفتگوی تلفونی با امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه تأکید ورزیده بود که رهایی این زندانیان طالب تهدید جدی برای افغانستان و جهان بر شمرده می شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.