Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 23124
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 15 آگوست 2020 - 10:00 |

ولادیمیر پوتین لقب رهبر ممتاز جهان را حفظ نمود

ولادیمیر پوتین لقب رهبر ممتاز جهان را حفظ نمود

۲۲ اسد ۱۳۹۹ کابل
خبرگزاری های معتبرجهان بیک بارگی اعلام نمودندکه « ولادیمیر پوتین » رهبر و رییس جمهور روسیه با تایید خبرتولید آمپول واکسین کرونا، جهان را به زاویۀ خود آورد. این سیاستگر و فعال استخبارات روسیه در سالهای پیش از معاونت رییس جمهور، صدارت و ریاست جمهوری روسیه که رهبر حزب در روسیه است، ذهنیت جهانیان را بسوی خودش آورده است.
استقبال در اسرائیل از واکسن کرونای مورد ادعای پوتین

آزمایش واکسن روسی نخستین مژدۀ جهانی به بشریت مضطرب که در بیمارستانی خارج ازشهر مسکو تطبیق گردید و کشورهای دوست و دشمن، ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه را به عنوان نخستین شخصیت سیاسی زمین دریافتند و اورا در نظام مدیریتی عالم پیشگام تحول علمی در جهان خواندند، این امتیاز روسیه را درصدر کشورهای جهان جاداد.
طبق گزارشات و اخبارجهان، یک روز پس از آن که رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد واکسن کرونا در این کشور آماده شده است، اسرائیل رسما خبر داد که این کشف روسیه را «جدی» تلقی کرده و مذاکره برای خرید آن را بررسی می‌کند. یولی ادلشتین، وزیر بهداشت اسرائیل، روز چهارشنبه، ‌۲۲ مرداد، گفت کشورش همچنین آماده همکاری با روسیه در ادامه آزمایش‌های بالینی این واکسن است. به گزارش رویترز و رسانه‌های اسرائیل، آقای ادلشتین همچنین گفت که اسرائیل در صورت موافقت تیم کارشناسان وزارت بهداشت اسرائیل، واکسن روسی را سفارش خواهد داد زیرا «در راستای منفعت اسرائیل است».
پوتین رهبری است که آزمایش آمپول وواکسن کرونا را درفرزند خودتطبیق نموده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، روز ۲۱ مرداد درکرملین با اعلام این که روسیه نخستین کشوری است که به واکسن قطعی برای ویروس کرونا دست یافته، افزودکه یکی از دختران او نیز درآزمایش این واکسن مشارکت داشته است.
با وجود این، محافل درمانی غربی درقطعی بودن تولید یا اثرگذاری واکسن روسی ابراز تردیدکرده و گفته‌اند واکسن فازسوم آزمایش بالینی گسترده راطی نکرده وتنها دو ماه ازآزمایش موفق انسانی آن گذشته است. اما وزیر بهداشت اسرائیل گفت کشورش همه گزارش‌ها در خصوص پیشرفت و کشف واکسن را «از هر کشوری که باشد» پیگیری کرده و واکسن اعلام شده روسیه را «ماده‌ای جدی» تلقی می‌کند. وزیر اسرائیلی این را نیز گفت که واکسن روسی «همین امروز و فردا به اسرائیل نخواهد رسید». دراین میان، پروفسور زیو روتشتین، رئیس هداسا در اسرائیل، گفت بیمارستان‌های این مجموعه در آزمایش فاز سوم واکسن کشف شده روسی همکاری دارند. هداسا یکی از عظیم‌ترین و نامدارترین مجموعه‌ها در سیستم درمان و بهداشت اسرائیل است.

وزیر بهداشت آلمان: واکسن کرونا ظرف ماه‌های آینده آماده می‌شود، این واکسن که چشم همه اهل جهان براو دوخته شده است، اگر به بازار و در دسترس مردمان جهان قراربگیرد، بیم کرونا و ویروس هراسی در جامعه بشری بشدت کاهش خواهد یافت. به نوشته جروزالم پست، پروفسور روتشتین گفت هداسا با مقامات ذیربط روسی و شهردار مسکو در تماس است و اطلاعات مربوط به واکسن و آزمایش‌های آن را مستقیم از آنها می‌گیرد. این مقام ارشد بهداشتی اسرائیل گفت: «من قویا به مقامات اسرائیل توصیه می‌کنم که تنها بر شرکت‌های آمریکایی که مشغول تولید واکسن هستند تمرکز نکرده و توانایی دانشمندان روسی را دست کم نگیرند.»
وی افزود: «ایجاد تردید و وارد کردن اتهام به فن‌آوری و دانش روسی کاری ناپسند است.» پروفسور روتشتین مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا در روسیه راکه این واکسن در آن ساخته شده «سیلیکون ولی» مسکو نامید و افزود که نه تنها در آمریکا، بلکه دانشمندان یهودی در روسیه نیز مشغول به کار هستند.
ولادیمیر پوتین، تزار جدید روسیه و مردی برای اولویت جهان
ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه امروزین را تزاردیگری برای روسیه نام نهاده اند! روسیه که با رفتن در انزوای وحشتناک سیاسی اقتصادی، داشت ازسرزبانها می افتاد، ناگهان و بیکبارگی دوباره در سکوی رقیب و رقابت با آمریکا قرارگرفت.

پوتین در برابر پرتره نیکولای دوم، واپسین تزار روسیه

روسیه برای روسی ها و داشتن پوتین معمای افسانوی و قدرت لایزال روسیه در جهان دانسته می شود. باآنکه روسیه در مسالۀ اقتصادی و تکنولوژی دچار سکته های مؤقت سیاسی شده بود، اما اکنون می گویند: “روسیه بدون پوتین معنی ندارد.” این نظر معاون رئیس دفترکرملین، کاخ ریاست‌جمهوری روسیه است، و میلیون‌ها شهروند روس که سال‌ها است ولادیمیر پوتین را به عنوان رئیس‌جمهوری یا نخست‌وزیر به قدرت بازمی‌گردانند، با آن توافق کامل دارند.

کرونا در روسیه، محکی برای سنجش قدرت پوتین

این اعتماد شاید بعد از برگزاری همه‌پرسی تغییر قانون اساسی روسیه که به پوتین اجازه خواهد داد برای دو دوره شش ساله دیگر نیز نامزد ریاست‌جمهوری شود، تجدید شود. آقای پوتین ۶۷ ساله هیچگاه نگفته است که می‌خواهد بعد از پایان دوره فعلی قدرتش در سال ۲۰۲۴ از سیاست خداحافظی کند – و حالا دوران زمامداری او ممکن است تا سال ۲۰۳۶ تمدید شود. همه‌پرسی یک هفته بعد از اجرای رژه روز پیروزی در میدان سرخ مسکو برگزار خواهد شد. این رژه که قرار بود به مناسبت هفتادوپنجمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم و شکست آلمان نازی در ماه اردیبهشت برگزار شود، به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا به تاخیر افتاد. هدف از این نمایش نظامی تهییج احساسات وطن‌پرستانه در پایان قرنطینه بود که یک هفته زودتر به اتمام رسید. اما منتقدان می‌گویند که نیت اصلی سنگین کردن کفه ترازو به نفع آقای رئیس‌جمهوری بود. پوتین آدمی است زبر و زرنگ، بیست سال می‌شود که پوتین در قدرت است، ولادیمیر پوتین در ژانویه ۲۰۲۰ طرح برگزاری همه‌پرسی به منظور ایجاد تغییر در قانون اساسی را پیشنهاد داد. یکی از مسائل مهمی که قرار است به رای گذاشته شود، اجازه دادن به او برای نامزدی مجدد برای دو دوره ۶ ساله دیگر است. این همه‌پرسی ابتدا قرار بود روز ۲۲ آوریل برگزار شود، اما به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا به تاخیر افتاد. رای‌گیری قرار است به منظور پیروی از دستورات مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی طی ۵ روز در سراسر روسیه برگزار شود، حتی در نقاطی که بیماری کووید-۱۹ بیداد می‌کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.