Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 22487
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 03 آگوست 2020 - 17:30 |

پایان درگیری در زندان شهر جلال‌آباد؛ ۲۹ تن جان باختند

پایان درگیری در زندان شهر جلال‌آباد؛ ۲۹ تن جان باختند

حمله مهاجمان بر زندان ولایت ننگرهار در ولایت جلال آباد پس از نزدیک به ۱۸ ساعت با کشته شدن هشت مهاجم و سه زندانی پایان یافت.

به نقل از طلوع نیوز، عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار می گوید، که در این حمله ۲۹ تن به شمول نیروهای امنیتی و غیرنظامیان جان باخته اند نزدیک به ۵۰ تن دیگر زخم برداشته اند.

ایمل نیازی، فرمانده پولیس ننگرهار گفت که در این حمله هشت مهاجم کشته شدند و شماری از آنان در ساختمان در نزدیک جا به جا شده بودند.

او افزود، که در این حمله شش زندانی نیز خم برداشته اند.

در خبرنامه دفتر والی ننگرهار آمده است که از یک هزار ۷۹۲ زندانی، یک هزار و ۲۵ تن آنان در هنگام فرار از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

بر بنیاد این خبرنامه، از این میان، ۴۰۰ زندانی دیگر که در بخشی از این زندان گیر مانده بودند در جریان عملیات پاکسازی از سوی نیروهای امنیتی نجات داده شدند.

به گفته این منابع، در این زندان نزدیک به ۳۰۰ زندانی داعش، زندانی بودند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را به دوش گرفته است.

قابل یاد آوری‌ست که این حمله حوالی ساعت هفت شام یکشنبه با یک انفجار موتر پر از مواد منفجره آغاز شد و سپس مهاجمان به داخل زندان رفتند و شماری از آنان در یک ساختمان نزدیک زندان با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

| منبع خبر : اسپوتنیک نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.