Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 24095
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 31 آگوست 2020 - 17:02 |

پزشکان زن در هرات جراحی پیچیده مغز را موفقانه انجام دادند

پزشکان زن در هرات جراحی پیچیده مغز را موفقانه انجام دادند

مقام‌های صحی در هرات از انجام موفقانه یک عملیات جراحی پیچیده مغز توسط گروهی از پزشکان زن خبر می‌دهند. داکتر ناصر حبیب، آمر شفاخانه‌ حوزه‌ای هرات، در صحبت با روزنامه ۸صبح می‌گوید تیم پنج‌نفری پزشکان زن، برای نخستین بار موفق شدند این عملیات جراحی پیچیده را بدون مشارکت و حضور پزشکان مرد انجام دهند.

داکتر پریسا حسن‌زاده، از اعضای تیم جراحی، می‌گوید بیماری که جراحی شد، مردی ۶۵ ساله است که در پی فشار خون بالا دچار خون‌ریزی مغزی و سمت راست بدنش فلج شده بود، اما پس از انجام جراحی بهبود یافت.

داکتر فرشته حبیب، یکی دیگر از اعضای تیم جراحی، در گفت‌وگو با روزنامه ۸صبح انجام موفقانه این عملیات جراحی را نشان‌گر توان‌مندی زنان در حوزه‌های گوناگون می‌داند. به گفته‌ی او، جراحی «مغز و اعصاب» از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین بخش‌های علم پزشکی است، اما گروهی از پزشکان زن در هرات خواسته‌اند دوره تخصصی مغز و اعصاب را فرا بگیرند.

فرزانه کریمی، کارشناس جندر ولایت هرات، به ۸صبح می‌گوید تیم پزشکی که این عمل جراحی را موفقانه انجام دادند، از سوی داکتر نوراحمد حیدری، معاون مالی و اداری ولایت هرات، تقدیر شدند.

خانم کریمی می‌افزاید که حکومت افغانستان در حد توان برای رشد پزشکان زن و فراهم‌سازی دوره‌های آموزشی در خارج از کشور برای آنان، اقدام می‌کند. اعضای تیم جراحی، از وزارت صحت عامه می‌خواهند که برای پیش‌رفت آموزش پزشکی در هرات، امکانات بیش‌تری در اختیار آنان قرار دهد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.