Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 23130
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 15 آگوست 2020 - 9:30 |

پس از توافق روی نظام اسلامی جنگجویان طالبان در یک تشکیل جداگانه منظم خواهد شد

پس از توافق روی نظام اسلامی جنگجویان طالبان در یک تشکیل جداگانه منظم خواهد شد

طالبان می‌گوید که جنگجویان این گروه پس از توافق با دولت افغانستان روی نظام اسلامی در یک تشکیل جداگانه منظم خواهد شد.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر طالبان در قطر در مورد آجندای این گروه در مذاکره با دولت افغانستان گفت: “طبعاً ما به حیث امارت اسلامی افغانستان از خود اجندا داریم بالای آن بحث کردیم و همرای اجندایی مشخص خود به طرف میز مذاکره بین الافغانی می‌رویم”.

دولت افغانستان گفته که نخستین بحث پس از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی مساله آتش‌بس خواهد بود و در صورت توافق روی این مساله بحث‌های دیگر را با طالبان انجام خواهد داد.

همچنین، شاهین در پاسخ به سوالی در مورد سرنوشت جنگجویان این گروه نیز گفت: “موضوع ادغام مجاهدین مسلح در صفوف اردو موضوع بعدی است وقتی که در نتیجه مذاکرات نظام اسلامی به میان آمد، بعد از آن طبعاً مجاهدین از یک مرحله جهاد به مرحله دیگر می‌روند که هما نا استقرار نظام و باز سازی کشور است.”

به گفته او، در آن وقت طبعاً جنگجویان این‌گروه در یک تشکیل جداگانه منظم می‌شوند؛ اما او تاکید کرد که این موضوعی همان وقت است، موضوعی نیست که فعلاً باید انجام شود؛ این کار باید بعد از تشکیل حکومت انجام شود.

این در حالی است که قرار است مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان بزودی آغاز شود.

پیش از این گفته شده بود که مذاکرات صلح بین‌الافغانی به تاریخ ۲۶ اسد آغاز خواهد شد؛ اما شورای عالی مصالحه ملی گفته که تا هنوز زمان دقیق آغاز مذاکرات مشخص نشده است.

پیش از این رییس جمهور غنی فرمانی رهایی ۴۰۰ زندانی خطرناک طالبان که آخرین مانع بر سر راه مذاکرات بین‌الافغانی خوانده می‌شد را بعد از توافق لویه جرگه امضا کرد.

روز گذشته ۸۰ تن از این زندانیان از سوی حکومت آزاد شد. طالبان گفته پس از رهایی این ۴۰۰ زندانی در مدت یک هفته برای آغاز مذاکرات آماده خواهند شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.