Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 22703
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 07 آگوست 2020 - 11:06 |

پمپئو: کمک های امریکا به افغانستان بستگی به گفت و گوهای میان افغانستانی دارد

پمپئو: کمک های امریکا به افغانستان بستگی به گفت و گوهای میان افغانستانی دارد

میزان کمک های ایالات متحده امریکا به افغانستان به رفتار شرکت کنندگان در مذاکرات میان افغانستانی بستگی دارد.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا با انتشار بیانیه ای گفته است، که میزان کمک های ایالات متحده امریکا به افغانستان به رفتار شرکت کنندگان در مذاکرات میان افغانستانی بستگی دارد.

پمپئو گفت: “تصمیم ها و رفتار هر دو طرف در گفت و گو های میان افغانستانی بر میزان و دامنه کمک های ایالات متحده در آینده تأثیر خواهد گذاشت”.

وزیر امور خارجه امریكا از آغاز نشست جرگه بزرگ مشورتی استقبال و ابراز امیدواری كرده است، كه در این جلسه تصمیمی برای آزادی زندانیان طالبان اتخاذ شود تا گفت و گوهای میان افغانستانی آغاز شود.

یادآوری می کنیم، که به تاریخ ۲۹ فیبروری ایالات متحده امریکا و گروه طالبان در دوحه پایتخت قطر یک توافق نامه صلح را امضا کردند، که بر اساس این توافق نامه ایالات متحده و متحدان آن در ظرف ۱۴ ماه باید همه نیروهای خود را از افغانستان بیرون کنند. گروه طالبان هم به نوبه خود تضمین کنند که هیچ تهدیدی از افغانستان برای امنیت ایالات متحده امریکا و متحدان آن انجام نشود. پیش از این آغاز گفت و گوهای میان افغانستانی و آتش بس دایمی و جامع باید دولت افغانستان ۵۰۰۰ هزار زندانی این گروه را آزاد کنند و گروه طالبان هم به نوبه خود بیش از ۱۰۰۰ زندانی دولت افغانستان را آزاد کنند تا میان دو طرف اعتماد سازی به میان بیاید.

| منبع خبر : اسپوتنیک نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.