Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 22332
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 01 آگوست 2020 - 8:32 |

پیشنهاد جدید امریکا به دولت افغانستان؛ حبس خانگی برای زندانیان طالبان

پیشنهاد جدید امریکا به دولت افغانستان؛ حبس خانگی برای زندانیان طالبان

دیپلمات‌های غربی به طرف‌های درگیر پیشنهاد کردند که حکومت افغانستان صدها زندانی این گروه که تاکنون آزاد نشده اند، می تواند به بازداشت “خانگی” که تحت کنترل طالبان و دولت افغانستان منتقل کند.

به نقل از رویترز، امریکایی‌ها به دولت افغانستان پیشنهاد داده اند، که صدها زندانی گروه طالبان که تاکنون در بند قرار دارند، به بازداشت”خانگی” که توسط یک نهاد ویژه تحت کنترل دولت افغانستان و طالبان می‌باشد، منتقل کند.

این خبرگزاری به نقل از منابعی می افزاید که این پیشنهاد برای انتقال زندانیان به بازداشت “خانگی” توسط دیپلمات های امریکایی به طرف های درگیر در این هفته ارائه شده است.

این خبرگزاری خاطر نشان می‌کند که مقام‌های افغانستان هنوز ۴۰۰ زندانی طالبان را آزاد نکرده اند، در حالی که متحدان غربی نیز از آزادی نیمی از آنها ابراز نگرانی می‌کنند.

یک دیپلمات ارشد غربی در کابل گفت: “امریکایی ها و متحدان اش موافق هستند که برخی از بی رحمانه ترین زندانیان طالب آزاد شود، این جنون‌آور است”.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان امروز اعلام کرد که ۵۰۰ زندانی طالب را آزاد می‌کند، اما حکومت افغانستان برای بحث در باره ۴۰۰ زندانی جنجالی طالبان لویه جرگه برگزار می کند.

همچنان رییس جمهور افغانستان از اعضای شورای ملی خواست که برای شرکت در این جرگه از رخصتی های تابستانی شان دوباره به کابل بیایند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.