Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 23355
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 18 آگوست 2020 - 10:45 |

کاهش آمار کرونا در هرات و ادامه بازگشت هزاران مهاجر افغان از ایران

کاهش آمار کرونا در هرات و ادامه بازگشت هزاران مهاجر افغان از ایران

با وجود بازگشت هزاران مهاجر افغان از ایران، ریاست صحت عامه (بهداشت) ولایت هرات در غرب افغانستان از کاهش ۵٠ درصدی آمار کرونا در این ولایت خبر داده و گفته است که یک بیمارستان ٣٠٠ بستر اختصاصی کوید ١٩ به دلیل کاهش بیماران کرونا در شهر هرات بسته شد.

محمد رفیق شیرزی سخنگوی ریاست بهداشت ولایت هرات دوشنبه ١٧ اوت ٢٠٢٠ تایید کرد، طی ٢٤ ساعت گذشته ۵٦ مورد مشکوک ویروس کرونا در این ولایت آزمایش شد که از این میان نتایج ٢۵ مورد آن مثبت می‌باشد و یک بیمار مشکوک نیز فوت کرد.

شیرزی ادامه داد، تا کنون در مجموع پنج هزار و ٩٧٧ مورد مثبت کرونا در ولایت هرات ثبت شده است که از این میان ٢١٩ بیمار جان باختند و چهار هزار و ٣٦٨ بیمار دیگر بهبود یافتند.

براساس گفته سخنگوی ریاست بهداشت ولایت هرات، در حال حاضر ٧٢ بیمار کرونا در این ولایت تحت بستر هستند که وضعیت بهداشتی ٢٠ بیمار وخیم است.

محمد رفیق شیرزی علاوه کرد، ریاست بهداشت ولایت هرات با برخی از نهادهای همکار این ریاست، بیماران مشکوک به ویروس کرونا را مورد ارزیابی بهداشتی قرار می‌دهند.

در همین حال، ریاست صحت عامه (بهداشت) ولایت هرات با نشر اعلامیه‌ای خبر داد که «شفاخانه سیصد بستر کووید١٩ غوریانی به نسبت کاهش پنجاه فیصدی بیماران نیازمند به عرضه خدمات شفاخانه‌ای جهت صرفه‌جویی منابع دولت مسدود شد».

ریاست بهداشت ولایت هرات از باشندگان این ولایت خواسته که اگر بیماران وخیم و شدید دارند به بیمارستان‌های «شهید رازی واقع سرک گازرگاه و مفلح واقع ساحه شیدایی شهر هرات» مراجعه کنند.

از سوی دیگر، ریاست بهداشت ولایت هرات در شرایطی از کاهش ۵٠ درصدی آمار کرونا در این ولایت خبر داده که روند بازگشت هزاران مهاجر افغان از ایران به هرات ادامه دارد. اما محمد رفیق شیرزی سخنگوی ریاست بهداشت ولایت هرات می‌گوید، مسافرین مشکوک ورود به این ولایت مورد ارزیابی بهداشتی قرار می‌گیرند.

شایان ذکر است که براساس گزارش وزارت صحت عامه (بهداشت) افغانستان، تا کنون در مجموع ٣٧ هزار و ٦٧٦ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این میان یک هزار و ٣٧٧ بیمار جان باختند و ٢٧ هزار و ٣١٢ بیمار دیگر بهبود یافتند.

بازگشت بیش از ٦٣ هزار مهاجر افغان از ایران به افغانستان طی یک ماه

هرچند آمار مبتلایان و جان باختگان کرونا در ایران رو به افزایش است، اما روند بازگشت هزاران مهاجر افغان از ایران به ولایت هرات افغانستان نیز ادامه دارد.

وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان به تاریخ ١۵ اوت ٢٠٢٠ با نشر اعلامیه‌ای نوشت، دست‌کم ٦٣ هزار و ۵١٩ پناهجوی افغان طی یک ماه گذشته از ایران وارد افغانستان شده‌اند که از میان ٣٣ هزار و ١٠۵ نفر آن به‌گونه داوطلبانه و ٢٨ هزار و ٦٢١ نفر دیگر آن به‌گونه اجباری از ایران اخراج شدند.

در این اعلامیه آمده، طی یک ماه گذشته ٤١ هزار و ٩٧٤ نفر از مرز اسلام قلعه ولایت هرات و ٢١ هزار و ۵٤۵ نفر دیگر از مرز ولایت نیمروز وارد افغانستان شدند.

براساس این اعلامیه، در میان این افراد ١٠٢ نفر که دارای مدرک پناهندگی بودند نیز از ایران وارد افغانستان شده اند.

وزارت مهاجرین و عودت‌کنندگان افغانستان گفته است: «دومین رقم بلند عودت کنندگان را افرادی تشکیل می‌دهند که به‌گونه اجباری از سوی جمهوری ایران به‌کشور عودت داده شده‌اند؛ شمار مجموعی این افراد به ( ٢٨ هزار و ٦٢١ ) تن می‌رسند».

گفتنی است که سازمان بین‌المللی مهاجرت اخیراً با نشر اعلامیه‌ای نوشت، طی هفت‌ونیم ماه سال جاری میلادی ٤٢٩ هزار و ٦٣٢ مهاجر افغان از ایران به افغانستان بازگشت کرده‌اند.

| منبع خبر : رادیو فرانسه
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.