Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 23737
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 25 آگوست 2020 - 9:45 |
امرالله صالح:

کرام‌الدین کرام باید به عدالت حاضر و اتهام علیه خود را پاک سازد

کرام‌الدین کرام باید به عدالت حاضر و اتهام علیه خود را پاک سازد

معاون اول ریاست جمهوری در پی ناکامی عملیات بازداشت کرام‌الدین کرام می‌گوید که سیاسی ساختن هر عملیات کار درستی نیست و او خود باید به عدالت حاضر و اتهام وارده را پاک کند.

امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری در مورد چگونگی عملیات بازداشت کرام الدین کرام گفته که به وزیر داخله هدایت داده شد تا سرپرست قوماندانی امنیه پنجشیر و سرپرست مقام ولایت پنجشیر را به کابل بخواهد تا تمام جزییات عملیات قریه سنگانه را که به هدف دستگیری کرام الدین کرام راه اندازی شده بود به مردم توضیح دهند.

آقای صالح گفته که سیاسی ساختن موارد جرمی و حقوقی بخاطر اهداف کوچک سیاسی برای آدم‌هایی که ادعای بزرگ دارند شرم آور است؛ زیرا وزارت خانه‌ها بخصوص ادارات امنیتی برنامه های طویل و پیچیده‌ای خود را دارند.

به گفته او، “کرام الدین کرام در فهرست فراری های عدلی است. اما ربط دادن هر عملیات به رییس جمهور – ارگ و من از سوی فرصت طلبانی که مردم را ملیشه بی‌معاش خود تلقی می‌کنند اینبار برملا خواهد شد.”

صالح افزوده که کرام الدین کرام باید به دستگاه عدالت حاضر شود و اتهام نسبت به خود را پاک سازد. اینکه چه دست‌هایی در سوق قطعات خاص برای دستگیری یک فراری و متهم جرمی نقش داشتند باید معلوم گردد.

او تصریح کرده، “یک حلقه معلوم الحال بی برنامه که با تعیین ناکاره‌ها پنجشیر را به گروگان گرفته اند حالا برآمده اند دنبال اینکه ازین حالت بد و خجل آور بازهم استفاده ناجایز سیاسی برای بقای چند نفر در صحنه کنند. من از مردم میخواهم تصویر کلان را ببینند. نه در اطراف فراری‌ها بسیج شوند و نه وسیله شعارگرایان بی‌برنامه شوند. دولت قوی ضامن عزت همه‌ای مردم خواهد بود.”

این در حالی است که مقام‌های محلی در ولایت پنچشیر دیروز دوشنبه (۳ سنبله) تایید کردند که نیروهای ویژه پولیس برای بازداشت کرام‌الدین کرام عملیات زمینی و هوایی را راه اندازی کرده بودند؛ اما این عملیات با واکنش باشندگان محل مواجه شده و ناکام مانده‌است.

گفته می‌شود شمار ۲۰۰ تن از بازشندگان قریه سنگانه پنجشیر با نیروهای ویژه پولیس درگیری کرده‌اند.

انابی می‌گوید که به همین خاطر باشندگان محل به این عملیات اعتراض کرده و امروز نیز جاده پنجشیر را مسدود کرده بودند که با پا درمیانی مقام های محلی آنان دست از اعتراض برداشته اند.

کرام‌الدین کرام رییس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان همراه با ۷ نفر دیگر از کارمندان این فدراسیون به تجاوز جنسی بالای دختران فوتبالیست مقصر شناخته شدند و حکم بازداشت آنان چندی پیش از سوی دادگاه صادر شده؛ اما تا هنوز عملی نشده است.

اخیراً رییس جمهور غنی نیز در یک نشست بزرگ کمک کنندگان مالی به افغانستان از عزم جدی دولت برای مبارزه با فساد سخن گفت و با ذکر نام کرام‌الدین کرام از مردم پنجشیر خواست او را به پولیس تسلیم کنند تا حاکمیت قانون در کشور تمثیل گردد.

پیش از این فدراسیون جهانی فوتبال نیز کرام‌الدین کریم را در پرونده آزار جنسی دختران فوتبالیست مقصر شناخته و از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم کرده است.

این در حالی است که در سال ۲۰۱۸ یکی از دختران عضو تیم فوتبال زنان افغانستان ادعا کرد که مسوولان فدراسیون فوتبار زنان فوتبالیست را مورد آزار، اذیت و حتی تجاوز جنسی قرار می‌دهند.

پس از آن دادستانی کل کشور تحقیقاتش را در زمینه آغاز و در نتیجه کرام‌الدین کرام را مقصر اعلام کرد. اما آقای کرام این پرونده را دسیسه علیه خودش خوانده و آن را رد کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.