Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 23989
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 29 آگوست 2020 - 12:21 |

کرزی: اشتباهات جدی امریکا سبب به وجود آوردن مشکلات امروز افغانستان است

کرزی: اشتباهات جدی امریکا سبب به وجود آوردن مشکلات امروز افغانستان است

به نقل از فارس، حامد کرزی رئیس جمهور پیشین افغانستان تاکید کرد، که امریکا مسئول مشکلاتی است که امروزه در افغانستان وجود دارد.

حامد کرزی در مصاحبه با شبکه خبری العربیه گفت: اشتباهات جدی توسط ایالات متحده امریکا در افغانستان صورت گرفته اما امیدواریم که ادامه مذاکرات دولت با طالبان با واسطه‌گری واشنگتن صلحی پایدار را به‌وجود آورد.

وی افزود که «جنگ یا ترور» ایالات متحده اساس مشکلاتی است که افغانستان در دو دهه گذشته با آن روبرو بوده است.

رئیس‌جمهور پیشین افغانستان ادامه داد: اشتباهات جدی توسط امریکا در افغانستان صورت گرفته؛ آنها به اصطلاح جنگ خود علیه تروریسم را انجام ندادند.

کرزی خاطرنشان کرد: امریکا به روستاهای افغانستان صدمه زد و آنها را بمباران کرد؛ امریکایی‌ها به بازداشت افغانستانی ‌ها مبادرت ورزیدند. این مسئله اساس مشکلات دیگری بود که اکنون در افغانستان داریم و بخشی از اختلافات من با ایالات متحده است.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: برای شروع مذاکرات، مهمترین عنصر در این توافق‌نامه پایان دادن به درگیری‌ها و جنگ در افغانستان و عقب نشینی نیروهای امریکایی و بازگشت افغانستان به مذاکرات و گفت‌وگوهای صلح است. این موارد اصول اساسی است که ما با آنها موافق هستیم.

این مقام افغانستانی تصریح کرد: “آرمان‌ها برای افغانستان یکسان است، یک افغانستان صلح آمیز، افغانستان با ثبات، افغانستان متحد. حال چگونگی عملکرد، نحوه اداره، چگونگی حرکت به سمت آن و ممکن است تفسیرهای مختلفی از آن‌ها وجود داشته باشد”.

وی افزود: پیشرفت موضوعی است که باید مورد بحث قرار گیرد و من اطمینان دارم که توافق حاصل خواهد شد.

یادآوری می کنیم، که عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان روز پنجشنبه گذشته خبر داد که مذاکرات صلح این هفته آغاز می‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.