Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 23504
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 20 آگوست 2020 - 18:35 |

۱۷۱ میلیون افغانی هزینه مصرف برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح شده است

۱۷۱ میلیون افغانی هزینه مصرف برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح شده است

اداره عملیاتی و حمایوی انکشاف ملی ریاست جمهوری می‌گوید که ۵۲ درصد، از هزینه برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح، صرفه جویی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، صداقت الله صادق، معاون مالی و اداری اداره عملیاتی و حمایوی انکشاف ملی ریاست جمهوری که روز پنجشنبه (۳۰ اسد) در یک کنفرانس خبری در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت- اداره ارتباطات عامه و استراتژیک ریاست جمهوری به منظور ارایه جزئیات گزارش مصارف لویه جرگه مشورتی صلح، با روسای مالی و تدارکاتی اداره عملیاتی و حمایوی انکشاف ملی حضور یافته بود، گفت: از مجموع ۳۳۰ میلیون افغانی که به هدف مصارف برگزاری جرگه تخمین شده بود، ۱۷۱ میلیون افغانی آن، صرفه جویی شده است.

به گفته وی، حدود ۱۵۶ میلیون افغانی به‌گونه نقدی صرفه جویی شده و به ارزش ۱۴ میلیون افغانی، اجناس مصرفی در گدام ها باقی مانده است که مجموعا به ۱۷۱ میلیون افغانی بالغ می گردد.

آقای صادق گفت که بیش از ۱۵۸ میلیون افغانی که در لویه‎جرگه مشورتی صلح به مصرف رسیده، در کته گوری های مختلف از جمله تهیه مواد غذایی سه وعده مهمانان، خدمات محل بود و باش مهمانان و محارم شان، منابع بشری، تکنالوژی معلوماتی، ارایه آگاهی های فرهنگی و مطبوعاتی، ترانسپورت، حفظ و مراقبت و مسایل متفرقه، طی سه روز برای ۳۴۹۰ مهمان؛ هزینه شده است.

پیش از این، حکومت ۳۳۰ میلیون افغانی بودجه را برای برگزاری این لویه‌جرگه در نظر گرفته بود.

جرگه مشورتی صلح که از سوی حکومت افغانستان به هدف مشورت در مورد رهایی ۴۰۰ زندانی باقی‌مانده از لیست ۵ هزار زندانی طالبان که در توافق‌نامه صلح امریکا با طالبان بر رهایی آن‌ها توافق صورت گرفته بود، روز جمعه ( ۱۷ اسد) در تالار لویه جرگه در کابل برگزار شد و روز یکشنبه (۱۹ اسد) با تأیید رهایی ۴۰۰ زندانی باقی‌مانده طالبان از زندان‌های حکومت افغانستان، به پایان رسید.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.