Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 25164
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 15 سپتامبر 2020 - 12:31 |

آلمان در نظر دارد پناهجویان بیشتری را از کمپ موریا بپذیرد

آلمان در نظر دارد پناهجویان بیشتری را از کمپ موریا بپذیرد

پس از آتش‌سوزی در اردوگاه موریا در جزیره لیسبوس یونان، اکنون در برلین از «وضعیت اضطراری» سخن می‌رود. احزاب ائتلافی حکومت فدرال آلمان اکنون روی این بحث می‌کنند که چه تعداد پناهجویان را از لیسبوس بپذیرند.

به گزارش آژانس خبری پامیر به نقل از دویچه وله اشتیفان زایبرت، سخنگوی حکومت فدرال آلمان در برلین گفت: در مذاکرات میان مقامات حکومت فدرال بیشتر این موضوع مورد بحث قرار دارد که آلمان چگونه می تواند «سهم بنیادین بیشتری» در حل این معضل داشته باشد. در همین ارتباط گفتگوها میان انگلا مرکل صدراعظم آلمان، هورست زیهوفر وزیر داخله فدرال این کشور و اولاف شولتس معاون صدراعظم آلمان ادامه دارند. قرار است به روز چهارشنبه نتیجه این گفتگوها و توافق بر سر شمار پناهجویانی که از یونان پذیرفته خواهند شد، اعلام گردد.

اولاف شولتس، معاون صدراعظم آلمان از حزب سوسیال دموکرات این کشور گفته است که تا اکنون تعداد مشخص پناهجویانی که آلمان خواهد پذیرفت، روشن نیست. حزب سوسیال دموکرات بر یک «رقم اساسی» تأکید دارد که «با بزرگی آلمان در سطح اروپا مطابقت داشته باشد.»

به گزارش روزنامه «بیلد» با استناد از حلقات حکومت این کشور، مرکل احتمالاً پذیرش صدها کودک و خانواده های شان را دور از تصور نمی داند. اما براساس طرح خانم مرکل، چنین یک تصمیمی باید به عنوان اقدام «یکباره» عملی گردد.

تا اکنون حکومت فدرال آلمان ابراز آمادگی کرده است که از جمع ۴۰۰ پناهجویی که کشورهای اروپایی می پذیرند، تا ۱۵۰ کودک و نوجوان را بپذیرد. وزیر داخله فدرال آلمان از «قدم نخست» در این ارتباط سخن گفته است.

سخنگوی حکومت فدرال آلمان روز دوشنبه در برلین گفته است که انگلا مرکل از ایجاد یک اردوگاه جدید پناهجویان در جزیره لیسبوس، در چوکات مسؤلیت اتحادیه اروپا استقبال می کند و آن را یک اقدام مناسب در جهت اروپایی ساختن این معضل می داند. مرکل گفته است که وضعیت اکثریت پناهجویان در جزیره لیسبوس به شدت وخیم و تکان دهنده می باشد.

نوتیس میتاراکیس، وزیر امور مهاجران یونان، از پناهجویان بی سرپناه خواسته است تا به طور فوری به خیمه های مؤقتی نقل مکان کنند. او در گفتگویی با رادیوی پاراپولیتیکای یونان تأکید کرده است: «سر از روز دوشنبه آینده روند پناهندگی افرادی به جریان می افتد که در این خیمه‌ها سکونت داشته باشند.»

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، تا اکنون ۶۰۰ پناهجو از جمع حدود ۱۲۰۰۰ پناهجوی بی سرپناه کمپ موریا، به خیمه های مؤقتی کمپ جدید منتقل شده اند. سخنگوی حکومت یونان گفته است: «ما از این حرکت می کنیم که در میان سه تا چهار روز آینده همه پناهجویان به این اردوگاه منتقل شوند.«

پس از آتش سوزی مهیب هفته گذشته در کمپ موریا، هزاران پناهجو که بیشترین شان را شهروندان افغانستان، سوریه و افریقایی تشکیل می دهند، مجبور شده اند در فضای آزاد و بدون دسترسی به کمترین امکانات شب و روز خود را سپری نمایند. از این میان حدود ۲۰۰ پناهجو به شمول زنان و کودکان اعتراض کرده و از رفتن به کمپ جدید خودداری کرده اند. آنها شعار می داند که «نه به کمپ! آزادی« و تقاضا کرده اند که لیسبوس را برای همیشه ترک بتوانند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.