Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 25741
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 24 سپتامبر 2020 - 11:35 |

ازبیکستان خواستار ایجاد کمیته دایمی در مورد افغانستان در سازمان ملل متحد شد

ازبیکستان خواستار ایجاد کمیته دایمی در مورد افغانستان در سازمان ملل متحد شد

شوکت میرضیایف، رئیس‌جمهور ازبیکستان روز چهارشنبه از مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواست تا کمیته دایمی سازمان ملل متحد را برای هماهنگی تلاش های صلح و برای تسهیل یک راه حل سیاسی پایدار در افغانستان، ایجاد کند.

به گزارش آژانس خبری پامیر، آقای میرضیایف گام های که کشورش در امر تلاش برای ایجاد صلح در افغانستان برداشته است، از جمله مجمع بزرگ بین‌المللی که در مارچ ۲۰۱۸ در تاشکند برگزار شد، را بیان کرد.

از آن زمان، ازبیکستان سرمایه گذاری زیادی در زیرساخت های ریلی و حمل و نقل در افغانستان و همچنین در بخش انرژی و آموزش انجام داده است.

میرضیایف در سخنرانی خود در سازمان ملل گفته است که دولت وی مذاکرات گسترده ای را با تمام احزاب و جنبش های سیاسی در افغانستان از جمله طالبان انجام داده است.

وی گفته است: «ما افغانستان را بخش جدا ناپذیر آسیای میانه می دانیم. کنفرانس سطح عالی تاشکند در مورد افغانستان در مارچ ۲۰۱۸ مرحله جدیدی برای تحکیم تلاش های بین‌المللی برای حل مساله افغانستان شد».

رئیس‌جمهور ازبیکستان افزوده است: «ما کاملا از گفتگوهای صلح افغانستان که در سپتمبر سال جاری در دوحه آغاز شده پشتیبانی می‌کنیم. ما امیدواریم که این مذاکرات به ایجاد صلح و ثبات در سرزمین بسیار رنج دیده افغانستان کمک کند».

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.