Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 24257
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 03 سپتامبر 2020 - 13:11 |

اعتراضات مردم در پیوند به افزایش ناامنی‌ها‌ در غزنی وارد دومین روز شد

اعتراضات مردم در پیوند به افزایش ناامنی‌ها‌ در غزنی وارد دومین روز شد

معترضان در غزنی در دومین روز اعتراضات خود در پیوند به افزایش ناامنی‌ها در این ولایت، خیمه تحصن برپا کردند.

باشنده‌گان غزنی روز چهارشنبه، ۱۲ سنبله، در پیوند به افزایش ناامنی‌ها و ناتوانی مقامات محلی این ولایت در مهار این ناامنی‌ها دست به تظاهرات زدند.

آن‌ها در دومین روز اعتراضات خود (امروز پنج‌شنبه، ۱۳ سنبله) در مرکز غزنی، خواستار برکناری مقامات بلندپایه ملکی و نظامی این ولایت به دلیل «بی‌کفایتی» آن‌ها در امر مهار این ناامنی‌ها شده‌اند.

نصیراحمد فقیری، رییس شورای ولایتی غزنی، در صحبت با روزنامه ۸صبح گفت که ادامه «بی‌کفایتی» مقامات محلی غزنی در امر تأمین امنیت باعث شده است تا مردم دست به تظاهرات بزنند و از حکومت مرکزی خواستار برکناری این مقامات شوند.

به گفته او، دلایل دیگر این اعتراضات، افزایش «فساد اداری» و «عدم ارایه خدمات به مردم» و «توقف فعالیت‌های انکشافی» در این ولایت است.

وحیدالله کلیم‌زی والی، افضل ظفر رییس امنیت ملی و توریالی هادی فرمانده لوای ارتش از مقاماتی اند که معترضان خواستار برکناری آن‌ها از سمت‌های‌شان هستند.

در همین حال، واحدالله جمعه‌زاده، سخنگوی والی غزنی، تأیید می‌کند که ناامنی‌ها در غزنی به دلیل موقعیت ویژه آن اخیراً افزایش یافته است و مردم حق دارند نسبت به این وضعیت اعتراض کنند.

او افزود که والی غزنی امروز تمامی مقامات ملکی و نظامی این ولایت را به مرکز غزنی فراخوانده است و در حال رای‌زنی با آن‌ها برای یافتن پاسخ قانع‌کننده به مردم است.

جمعه‌زاده تأکید کرد که رهبری ولایت غزنی هم از وضعیت کنونی در این ولایت ناراض است و تلاش می‌کند تا مشکلات امنیتی در این ولایت مهار شود.

غزنی در جنوب از ولایات ناامن و درگیر جنگ کشور است.

حضور طالبان در بیش‌تر ولسوالی‌های آن پررنگ است و شب‌هنگام در حومه‌های شهر غزنی نیز با نیروهای دولتی به درگیری می‌پردازند.

به دلیل ماین‌گذاری بعضی از جاده‌های اتصالی بین ولسوالی‌ها و مرکز غزنی از سوی طالبان، مردم ملکی هر از گاهی قربانی می‌شوند.

دولت تا کنون موفق به سرکوب جنگ‌جویان این گروه و تأمین امنیت این جاده‌ها نشده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.