Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 24717
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 10 سپتامبر 2020 - 11:41 |

امریکا نیروهایش در افغانستان را تا ماه نوامبر به ۴۵۰۰ تن کاهش می‌دهد

امریکا نیروهایش در افغانستان را تا ماه نوامبر به ۴۵۰۰ تن کاهش می‌دهد

به گزارش آژانس خبری پامیر، جنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده ستاد مرکزی ارتش امریکا گفته است که تا اخیر ماه نوامبر سال روان میلادی، شمار نیروهای امریکایی در افغانستان به ۴۵۰۰ تن کاهش می‌یابد.

رسانه‌های امریکایی به نقل از مقام‌ها در فرماندهی مرکزی نیروهای امریکایی گزارش داده اند که آقای مک‌کنزی روز چهارشنبه ۱۹ سنبله در یک گفتگوی تیلفونی با یک گروه کوچک از خبرنگاران اظهار کرده است که شمار نیروهای امریکایی در افغانستان به کمتر از پنج هزار تن کاهش خواهد یافت.

فرمانده ستاد مرکزی ارتش امریکا گفته است که شمار نیروهای امریکایی در افغانستان از شروع ماه نوامبر سال روان میلادی تا ختم اکتوبر امسال به ۴۵۰۰ تن کاهش می‌یابد.

آقای مک‌کنزی تاکید کرده است که امریکا نمی‌خواهد یک نیروی اشغال‌گر در افغانستان باشد، اما منافع مشترک دارد و ناگزیر است برای اطمینان از این‌که داعش و القاعده بار دیگر بر امریکا و متحدان آن حمله نکنند در افغانستان بماند.

بربنیاد توافق‌نامه امریکا – طالبان، ایالات متحد متعهد شده است که در صورت عملی‌شدن این توافق‌نامه از سوی طالبان، نیروهایش را در ظرف ۱۴ ماه از افغانستان خارج کند.

شمار سربازان امریکایی در ماه جون سال روان میلادی به ۸۶۰۰ تن کاهش یافت.

روز گذشته مقام‌های در کاخ سفید امریکا به روزنامه‌ی واشنگتن پست گفته بودند که تصمیم کاهش نیروهای این کشور در افغانستان در روزهای آینده از سوی دونالد ترمپ اعلام خواهد شد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.