Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 25376
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 18 سپتامبر 2020 - 12:11 |

با آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی، جنگ در سه ولایت کشور شدت یافته است

با آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی، جنگ در سه ولایت کشور شدت یافته است

هم‌زمان با آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی در دوحه، جنگ در کشور شدت گرفته و همه‌روزه نیروهای امنیتی با طالبان در شماری از ولایت‌ها درگیر اند. در تازه‌ترین مورد، گروه طالبان در ولایت‌های کندز، غزنی و ننگرهار حملات‌شان را شدت بخشیده‌اند.

اعضای شورای ولایتی و شماری از باشنده‌گان کندز می‌گویند که طالبان از چند روز به این‌سو حملات‌شان را بر ولسوالی‌ها و مرکز این شهر شدت بخشیده‌اند.

امرالدین ولی، عضو شورای ولایتی کندز به سلام‌وطندار می‌گوید که در پی حملات تهاجمی اخیر جنگ‌جویان گروه طالبان، به نیروهای امنیتی تلفات سنگینی وارد شده است.

به گفتۀ او، اگر وضعیت با همین منوال پیش برود، سقوط شماری از ولسوالی‌ها و مرکز این ولایت محتمل است.

عبدالهادی نظری، سخنگوی قول اردوی ۲۱۷ پامیر می‌گوید، طالبان با افزایش حملات‌شان در پی تصرف ولسوالی‌های امام‌صاحب و خا‌ن‌آباد اند. به گفتۀ او، در پی درگیری طالبان با نیروهای امنیتی در این ولسوالی‌ها، به طالبان تلفات سنگین وارد شده است.

سخنگوی قول اردوی ۲۱۷ پامیر افزود که نیروهای ارتش آماده‌گی دفع هر گونه حملۀ احتمالی طالبان را در زون شمال‌شرق کشور دارند.

عصمت‌الله مرادی، سخنگوی والی کندز می‌گوید، حکومت محلی در تلاش تغییر وضعیت جنگی در این ولایت است.

نصیر احمد فقیری، رئیس شورای ولایتی غزنی با ابراز نگرانی از وضعیت جنگی حاکم در این ولایت می‌گوید که طالبان در پی گسترش ساحۀ نفوذشان در غزنی اند.

به گفتۀ آقای فقیری، سلسله ترورهای داخل شهر، افزایش ماین‌گذاری‌ها و اجرای عملیات‌های وسیع شبانه بالای مراکز نظامی از سوی طالبان، غزنی را به شهر وحشت بدل کرده است.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار نیز می‌گوید که طالبان در این ولایت تلفات سنگینی را متحمل شده‌اند. به گفتۀ او، در پی درگیری جنگ‌جویان طالبان در این ولایت، ۲۹ طالب کشته شده و۲۰ طالب دیگر زخمی شده است.
او افزود که در این درگیری‌ها، ۲۰ نیروی امنیتی نیز جان باخته و ۱۵ تن دیگرشان زخم برداشته‌اند.

با آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی، شهروندان کشور پیوسته از طرف‌های مذاکره خواسته‌اند که خشونت‌ها را کاهش بدهند. گفت‌وگوهای بین‌الافغانی شنبه هفته گذشته به‌منظور ختم جنگ در دوحه گشایش یافت.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.