Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 25174
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 15 سپتامبر 2020 - 12:40 |

ترامپ ایران را از ‘فکر انتقام سلیمانی’ برحذر داشت

ترامپ ایران را از ‘فکر انتقام سلیمانی’ برحذر داشت

دونالد ترامپ در توییتر به ایران هشدار داده که هر اقدامی علیه منافع این کشور را با واکنشی “هزار برابر شدیدتر” پاسخ خواهد داد. او گفته بنابر گزارش رسانه‌ها، تهران ممکن است به دنبال ترور یا برنامه‌ریزی برای ضربه وارد کردن به شهروندان یا منافع آمریکا باشد.

توییت دوشنبه شب، ۱۴ سپتامبر، رئیس جمهوری آمریکا واکنشی به گزارش نشریه پولتیکو است که در گزارشی اختصاصی مدعی شده بود ایران به دنبال هدف قرار دادن سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی بوده است.

هم‌زمان مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا هم در پاسخ به سوالی درباره امنیت لانا مارکس، سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی، گفت که نمی‌تواند درباره این موضوع امنیتی توضیح بدهد اما به گفته او “جمهوری اسلامی ایران پیش از این همه به تلاش‌هایی برای ترور در اروپا و سایر نقاط جهان دست زده است. و آمریکا این ادعاها را بسیار جدی می‌گیرد.”

وزیر خارجه آمریکا هم در مصاحبه خود به ایران هشدار داد: “خیلی شفاف به جمهوری اسلامی ایران می‌گوییم که هر نوع حرکتی از جمله حمله به آمریکا یا هر مکانی که در آن دیپلمات‌های آمریکایی، سفیر یا سایر کارمندان سفارت باشند، کاملا غیرقابل قبول است.”

دولت آفریقای جنوبی روز دوشنبه به گزارش نشریه پولتیکون واکنش نشان داد و گفت موضوع را بررسی خواهد کرد.

نشریه پولیتیکو به نقل از یک مقام آمریکایی در گزارشی گفته بود که ایران در فکر ترور لانا مارکس سفیر آمریکا در آفریقای جنوبی است. براساس این گزارش حکومت ایران به دنبال راهی برای تلافی کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران است که اوایل زمستان پارسال در بغداد هدف حمله هوایی آمریکا قرار گرفت.

آقای ترامپ در دو توییت پشت هم نوشته: “بر اساس گزارش‌های رسانه‌ها، ایران ممکن است در حال طرح ریزی برای یک قتل هدفمند و یا حمله به آمریکا باشد تا انتقام کشتن [قاسم] سلیمانی فرمانده تروریست را بگیرد، کسی که در حال تدارک حملات آتی بود تا نیروهای آمریکایی را به قتل برساند و مرگ و رنجی که طی سالها به بار آورده بود. هر گونه حمله، به هر نوعی علیه ایالات متحده با حمله‌ای هزار برابر قوی تر علیه ایران مواجه خواهد شد.”

| منبع خبر : بی بی سی
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.