Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 24639
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 09 سپتامبر 2020 - 10:46 |

ترامپ بازهم تصمیم کاهش نیروها در افغانستان را دارد

ترامپ بازهم تصمیم کاهش نیروها در افغانستان را دارد

رئیس جمهوری آمریکا قرار است ظرف روزهای آینده خروج شمار بیشتری از نیروهای نظامی آمریکا از خاک دو کشور افغانستان و عراق را اعلام کند.

به گزارش آژانس خبری پامیر، یک مقام بلند پایه کاخ سفید روز در گفتگو با رسانه‌ها اظهار داشت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور آماده است تا خروج شمار بیشتری از نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان را در روز های آینده نزدیک اعلام کند.

این مقام آمریکایی مدعی شد رئیس‌جمهور این کشور روز چهار شنبه کاهش شمار نظامیان تروریست آمریکایی در عراق را اعلام خواهد کرد.

«پایان دادن به جنگ‌های بی‌پایان» و «بازگرداندن سربازان آمریکایی» به این کشور از جمله وعده‌های انتخاباتی دونالد ترامپ در انتخابات گذشته ریاست‌ جمهوری امریکا بود.

گفتنی است که کاهش نظامیان آمریکا مطابق با وعده پیشین ترامپ مبنی بر کاهش شمار نیروها در دو کشور جنگ زده عراق و افغانستان است.

در حال حاضر روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان مطابق توافق‌نامه صلح امریکا و طالبان که در قطر امضا شد، جریان دارد.

ماه گذشته، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در اظهاراتی فاش کرد که شمار نظامیان آمریکایی مستقر در خاک افغانستان طی ماههای آینده به کمتر از ۵ هزار نفر کاهش خواهد یافت. رئیس جمهور آمریکا نیز بارها اعلام کرد که خواهان کاستن از شمار نظامیان آمریکا در افغانستان به۴ هزار نفر است.

به باور تحلیلگران، اعلام خبر بازگشت سربازان از افغانستان و عراق با این هدف صورت می‌گیرد که به رای‌دهندگان آمریکایی در آستانه انتخابات نشان داده شود که آقای ترامپ وعده‌اش را عملی کرده‌است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.