Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 25453
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 19 سپتامبر 2020 - 10:31 |

حاصلات انار هلمند امسال ۱۶ درصد افزایش یافته است

حاصلات انار هلمند امسال ۱۶ درصد افزایش یافته است

ریاست زراعت، آبیاری و مالداری هلمند می‌گوید که حاصلات انار این ولایت امسال افزایش یافته است و قرار است باغبانان ۲۸ هزار تُن انار را در سال روان جمع‌آوری کنند.

سیدرفیع‌الله قلم، مسوول هم‌آهنگی برنامه‌های ریاست زراعت این ولایت روز شنبه، بیست‌ونهم سنبله به روزنامه ۸صبح گفت که حاصلات انار هلمند از نگاه کمی افزایش یافته است و از نگاه کیفی نیز بهتر شده است.

وی افزود که باغبانان هلمندی در سال گذشته ۲۴ هزار تُن انار از باغ‌های‌شان جمع‌آوری کرده بودند و این آمار امسال به ۲۸ هزار تُن می‌رسد.

آقای قلم گفت دلیل افزایش حاصلات انار این ولایت، احداث باغ‌‌های جدید انار و پیش‌گیری از آفات و امراض بوده است که کمپین‌های آگاهی‌دهی به باغبانان در آن نقش عمده‌ای داشته است.

مسوول هم‌آهنگی برنامه‌های ریاست زراعت هلمند گفت که این میزان از انار قرار است از یک هزار و ۲۲۲ هکتار زمین که برای باغ‌های انار اختصاص یافته است، جمع‌آوری شود.

به گفته آقای قلم، هلمند ۳۲ نوع انار دارد که کیفیت آن در سال روان حتا در مقایسه با انار برخی از ولایت‌ها، از جمله قندهار، بهتر شده است.

وی افزود که حاصلات انار هلمند بیش‌تر از سوی تاجران محلی به سایر ولایت‌ها انتقال می‌یابد و پس از بسته‌بندی، به کابل و حتا دُبی و هندوستان فرستاده می‌شود.

گفتنی است که باغبانان هلمندی در سال گذشته توانسته بودند که از یک هزار و ۱۵۰ هکتار زمین، ۲۴ هزار تُن انار جمع‌آوری کنند.

پیش‌تر باغبانان از نبود بازار برای فروش انار شکایت کرده‌اند و گفته‌اند که نیاز است برای جلوگیری از ضایع‌شدن آن، فابریکه‌های جوس‌سازی در مناطق مختلف ایجاد شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.