Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 25474
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 19 سپتامبر 2020 - 17:17 |

حاصل انگور فاریاب حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است

حاصل انگور فاریاب حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است

به گزارش خبرگزاری پامیر، وزارت زراعت، آبیاری و مالداری می‌گوید که حاصل انگور فاریاب در سال روان حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است و قرار است به بیش از ۶۸ هزار تُن برسد.

این وزارت روز شنبه، بیست‌ونهم سنبله تصریح کرد که باغبانان در فاریاب این میزان از انگور را از حدود ۱۵ هزار و ۵۴۵ هکتار باغ به دست خواهند آورد.

مسوولان ریاست زراعت فاریاب نیز دلیل افزایش حاصل انگور در این ولایت را مساعد بودن آب و هوا و تلاش برای استفاده از تکنالوژی‌های مفید خوانده‌اند.

مسوولان هم‌چنان می‌گویند که بیش از ۷۳۰ هکتار باغ انگور در سال‌های اخیر ساخته شده است و این ریاست در نظر دارد که ساحه باغ‌های انگور فاریاب را به ۲۰ هزار هکتار برساند.

بر اساس معلومات وزارت زراعت، تاکنون ۱۳۰ کشمش‌خانه در این ولایت ساخته شده است و قرار است و ۳۰۰ کشمش‌خانه جدید نیز در ولسوالی‌هایی که حاصل انگور در آن بیش‌تر است، ایجاد شود.

پیش از این، باغ‌داران در فاریاب از نبود کشمش‌خانه انتقاد داشتند، اما به گفته وزارت زراعت، این مشکل در سال روان تا حدود رفع شده است.

گفتنی است که باغ‌های انگور فاریاب در شهر میمنه و ولسوالی‌های قیصار، المار، خواجه سبزپوش و شیرین‌تگاب موقعیت دارد و حاصل آن در کابل و سایر ولایت‌ها فروخته می‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.