Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 24683
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 09 سپتامبر 2020 - 16:40 |

حمله بر خانه‌ی محمدحسین فهیمی؛ دو نفر هر یک به ۲۵ سال زندان محکوم به مجازات شدند

حمله بر خانه‌ی محمدحسین فهیمی؛ دو نفر هر یک به ۲۵ سال زندان محکوم به مجازات شدند

به گزارش خبرگزاری پامیر، دادگاه ابتدایی شهری ولایت سرپل، هر کدام از دو نفر متهم به قتل یک محافظ و جراحت پسر محمدحسین فهیمی، عضو پیشین مجلس نمایندگان را به ۲۵ سال زندان محکوم کرده است.

آقای فهیمی به روزنامه اطلاعات روز گفت که دادگاه ابتدائیه‌ی شهری سرپل این افراد را پس از بررسی دوسیه‌ی‌شان توسط یک هیأت «اعزام‌شده» از کابل و دادستانی ابتدائیه‌ی شهری سرپل محکوم به زندان کرده است.

در اسنادی که از این حکم دادگاه به اطلاعات روز رسیده، از این افراد به نام‌های «سیدعبدالله» و «سیدداوود» نام برده شده است.

همچنان در این اسناد تأکید شده است: «دیگر شرکا و معاونین جرم [نیز] بعد از شناسایی تحت تعقیب عدلی قرار گیرند و هکذا دعوای حق‌العبدی وارثین مقتول محفوظ می‌باشد.»

محافظ و پسر محمدحسین فهیمی حدود پنج ماه پیش (۲۹ حمل) در حمله‌ی شب‌هنگام افراد مسلح بر خانه‌ی او، کشته و زخمی شدند. براساس اسنادی که روزنامه اطلاعات روز به آن دست یافته است، آقای فهیمی ادعا کرده است که این حمله به‌دستور سیدمحمدحسن شریفی بلخابی، عضو مجلس نمایندگان صورت گرفته است.

او همچنان گفته است که آقای بلخابی قصد ترور او را داشته است.

همچنان آقای فهیمی افزوده بود که پرونده‌ی این حمله با مداخلات سیاسی از مسیر اصولی و قانونی خود منحرف شده است. سید محمدحسن شریفی بلخابی اما این ادعا را بی‌اساس و یک دعوای سیاسی خوانده بود. او گفته بود که اعتراف‌ها تحت فشار و زور از افراد بازداشت‌شده گرفته شده و بر علیه او پرونده‌سازی شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.