Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 24997
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 13 سپتامبر 2020 - 12:05 |

دیدار عبدالله با نمایندگان ویژه پاکستان، ناروی، ازبیکستان و آلمان در قطر

دیدار عبدالله با نمایندگان ویژه پاکستان، ناروی، ازبیکستان و آلمان در قطر

رئیس شورای عالی مصالحه ملی در حاشیه نشست افتتاح اولین مذاکرات مستقیم دولت و طالبان در قطر با نمایندگان ویژه آلمان، پاکستان، ناروی برای افغانستان و فرمانده عمومی نیروهای امریکایی به صورت جداگانه دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش آژانس خبری پامیر، محور این دیدارها، روند صلح و ادامه‌ی مذاکرات مستقیم بین دولت و طالبان و موضوعات احتمالی مورد بحث در این مذاکرات، بوده است.

مارکس پوتزل، نماینده ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان آماده‌گی کشورش را برای میزبانی دور بعدی گفتگوهای مذاکرات صلح اعلام کرده است.

طبق اعلام سپیدار، در دیدار عبدالله عبدالله با عصمت‌الله ارگاشف، نماینده ویژه رئیس‌جمهور اوزبیکستان برای افغانستان، روی اجماع منطقه‌ای برای صلح بحث شده است.

نمایندۀ ویژه اوزبیکستان برای افغانستان حمایت کشورش را از روند صلح اعلام کرده و گفته است که امیدوار است تا مذاکرات صلح نتیجه بدهد و فصل جدیدی از همکاری‌ها و توسعۀ تجارتی-اقتصادی در منطقه آغاز شود.

محور دیدار عبدالله عبدالله با اسکات میلر، فرمانده عمومی ناتو در افغانستان بررسی آخرین تحولات در عرصه «صلح و امنیت» بوده است.

عبدالله عبدالله در دیدار با محمدصادق خان، نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان گفته است که نقش کشورهای همسایه و اجماع منطقه‌ای برای دست‌یافتن به صلح در افغانستان مهم است.

طبق اعلام سپیدار، نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان آغاز مذاکرات را یک تحول مثبت و تاریخی خوانده است و گفته است که کشورش از روند صلح حمایت می‌کند.

پیرالبرت الساس، نماینده ویژه ناروی برای افغانستان نیز در دیدار با عبدالله عبدالله برای میزبانی از مذاکرات صلح و حمایت از این روند اعلام آماده‌گی کرده است.

نشست افتتاحیه اولین مذاکرات مستقیم بین دولت و طالبان روز شنبه، بیست‌ودوم سنبله در قطر برگزار شد. در پایان این نشست گروه‌های تماس از میان هیأت دولت و طالبان برای تهیه اجندای مذاکرات تشکیل شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.