Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 26068
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 30 سپتامبر 2020 - 17:08 |

دیدار عبدالله عبدالله با رییس جمهور پاکستان

دیدار عبدالله عبدالله با رییس جمهور پاکستان

به گزارش خبرگزاری پامیر، دفتر رسانه‌ای شورای عالی مصالحه ملی اعلام کرد که عبدالله عبدالله رییس این شورا قبل از ظهر امروز (چهار شنبه ۹ میزان) با دکتور عارف علوی رییس جمهور اسلامی پاکستان ملاقات کرد.

رییس جمهور پاکستان در این دیدار تشریف آوری رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی و هیأت همراه ایشان را به پاکستان خوش آمدید و خیر مقدم گفت و برای عبدالله عبدالله در امر دست‌یافتن به صلح دایمی در افغانستان و قطع جنگ آرزوی موفقیت کرد.

رییس جمهور پاکستان در ادامه‌ی صحبت‌های خود افزود: دولت و رهبری پاکستان به صورت همه جانبه از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کنند. ما طرف‌دار پایان جنگ و صلح و ثبات در افغانستان هستیم. پاکستان از جنگ در افغانستان متضرر است و از صلح نفع می‌برد.

علوی گفته است ما خواهان افزایش همکا‌رهای خود با افغانستان در عرصه‌ی آموزش، تحصیلات عالی، تکنالوژی معلوماتی و صحت عامه می‌باشیم.

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی با قدردانی از دعوت و میزبانی حکومت و مردم پاکستان، از رییس جمهور پاکستان نیز به خاطر میزبانی و حمایت از تلاش‌های صلح در افغانستان تشکر کرد.

دکتور عبدالله عبدالله در ادامه صحبت‌های خود تصویر روشنی از وضعیت در افغانستان، مذاکرات صلح، چالش‌ها و فرصت‌های دست‌یافتن به صلح و زمینه‌های همکاری دوجانبه میان دو کشور ارایه کرد.

آقای عبدالله در صحبت‌های خود افزود: افغانستان خواهان روابط نیک با تمام همسایه‌های خود به ویژه جمهوری اسلامی پاکستان می‌باشد و صلح ثبات در افغانستان زمینه‌ی همکاری، رشد تجارت و توسعه میان دو کشور و کلیت منطقه را فراهم می‌سازد.

عبدالله عبدالله در بخش دیگر از صحبت‌های خود گفت: ما برای فایق آمدن بر مشکلات و پایان جنگ یک فرصت استثنایی و واقعی در اختیار داریم. امیدواریم با پشتیبانی داخلی و حمایت منطقه‌ای و بین‌المللی این‌بار به صلح و ثبات دایمی دست‌یابیم.

در حال حاضر مذاکرات صلح در قطر میان هیات دولت و طالبان با کندی ادامه دارد.

در همین حال زلمی خلیلزاد؛ نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان عازم قطر شده و قراراست با هیات‌های دولت و طالبان دیدار کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.