Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 25697
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 23 سپتامبر 2020 - 19:02 |
تأکید بر آتش‌بس

رایزنی «اتمر» با نماینده سازمان ملل و سفیر چین

رایزنی «اتمر» با نماینده سازمان ملل و سفیر چین

به گزارش خبرگزاری پامیر، «حنیف اتمر» سرپرست وزارت خارجه افغانستان در دیدار با «لیو ژین» سفیر چین در کابل ضمن قدردانی از حمایت پکن از روند صلح افغانستان نقش کشورهای منطقه از جمله چین برای کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس را مهم دانست.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه افغانستان، سفیر چین نیز در این دیدار بر حمایت پکن از روند صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها اطمینان داد.

وی همچنین کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس را برای موفقیت روند صلح حیاتی دانست و موضع چین برای حمایت از یک افغانستان متحد، مرفه و دارای حاکمیت ملی را قاطع خواند.

«دبورا لیونز» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان نیز در دیدار جداگانه با اتمر اجماع جهانی و منطقه‌ای را در حمایت از موفقیت روند صلح مهم و حیاتی دانسته و ابراز امیدواری نمود که طرفین مذاکره‌کننده بتوانند درباره موضوعات مهم از جمله برقراری آتش‌بس به توافق برسند.

دو طرف همچنین درباره اتصال منطقه‌ای، مبارزه با مواد مخدر، قاچاق انسان و سایر جرائم سازمان‌یافته صحبت و تبادل‌نظر کردند.

دولت افغانستان مسئله آتش‌بس را اولویت اصلی خویش در مذاکره با طالبان اعلام می‌کند اما این گروه تاکید دارد که تا زمانی که اطمینان حاصل نکند که به خواسته‌هایش بدون جنگ نیز می‌رسد حاضر به آتش‌بس نیست.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.