Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 25147
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 15 سپتامبر 2020 - 11:02 |

طالبان شاهراه شش ولسوالی پکتیا را به روی نیروهای امنیتی بسته‌اند

طالبان شاهراه شش ولسوالی پکتیا را به روی نیروهای امنیتی بسته‌اند

به گزارش آژانس خبری پامیر طالبان شاهراهی که شهر گردیز، مرکز ولایت پکتیا و ولسوالی دندپتان را به هم پیوند می‌دهد و مسیر رفت‌وآمد باشنده‌گان شش ولسوالی این ولایت است، به روی نیروهای امنیتی و کارمندان دولتی بسته‌اند.

باشنده‌گان و راننده‌گان مسیر شاهراه گردیز-دندپتان می‌گویند، به دلیل وضعیت نامناسب امنیتی و بسته‌شدن این راه با مشکلات زیادی روبه‌رو شده‌اند. به گفتۀ آنان، وضعیت امنیتی این شاهراه نسبت به گذشته بدترشده و از دو هفته به این‌سو طالبان در چندین نقطۀ آن حضور دارند.

این باشنده‌گان پکتیا از نیروهای دولتی می‌خواهند تا شاهراه گردیز-دندپتان را از حضور طالبان پاک‌سازی کنند.

تاج‌محمد منگل، عضو شورای ولایتی پکتیا می‌گوید، طالبان با استفادۀ‌سوء از حالت دفاعی نیروهای امنیتی با ایجاد ایست‌بازرسی در برخی از شاهراه‌ها مردم را آزارواذیت می‌کنند.

مسئولان ادارۀ محلی پکتیا می‌پذیرند که طابان از چند روز به این‌سو راه‌های شش ولسوالی این ولایت را به روی نیروهای امنیتی و کارمندان دولتی بسته‌اند. محمدحلیم فدایی، والی پکتیا می‌گوید، برای نشان‌دادن حسن‌نیت به خاطر آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی نمی‌خواهند علیه طالبان عملیات کنند.

والی پکتیا می‌گوید که طالبان باید به تعهدات‌شان در توافق‌نامۀ صلح با آمریکا پابند باشند. گفتنی‌ست که هم‌زمان با آغاز گفت‌وگوهای بین‌الافغانی در قطر، ناامنی‌ها در شماری از ولایت‌ها افزایش یافته که در نتیجۀ آن به نیروهای امنیتی و طالبان تلفات وارد شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.