Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 26077
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 30 سپتامبر 2020 - 17:45 |

علوی در دیدار با عبدالله: پاکستان از جنگ افغانستان متضرر می‌شود و از صلح نفع می‌برد

علوی در دیدار با عبدالله: پاکستان از جنگ افغانستان متضرر می‌شود و از صلح نفع می‌برد

عارف علوی، رییس جمهور پاکستان، در دیدار با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، گفته است که این کشور از جنگ افغانستان متضرر می‌شود و از صلح آن نفع می‌برد.

رییس جمهور پاکستان روز چهارشنبه، نهم میزان، در دیدار با رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفته است که دولت و رهبران این کشور به صورت همه‌جانبه از تلاش‌های صلح در افغانستان حمایت می‌کنند. وی تصریح کرده است که پاکستان از جنگ در افغانستان متضرر می‌شود و از صلح در این کشور نفع می‌برد.

علوی خواهان افزایش همکاری‌های پاکستان در عرصه‌ی آموزش، تحصیلات عالی، تکنولوژی معلوماتی و صحت عامه شده است. او هم‌چنان گفته است که میزان تجارت میان دو طرف باید افزایش یابد و با آمدن صلح باید جنوب آسیا با آسیای مرکزی وصل شود.

در همین حال عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی، با ارایه تصویر روشن از وضعیت افغانستان، خواهان همکاری پاکستان در زمینه دست‌یابی به صلح شده است.

وی دست‌یافتن به صلح را از اولویت‌های مردم و حکومت افغانستان خوانده و از پاکستان خواسته است که افغانستان را در آوردن صلح و ثبات کمک و زمینه همکاری، رشد و توسعه تجارتی را فراهم کند.

آقای عبدالله روز دوشنبه، هفتم میزان، در رأس یک هیأت به پاکستان سفر کرد. در این سفر وی با نخست‌وزیر، وزیر امور خارجه، رییس مجلس، رییس سنا و رییس جمهور کشور پاکستان دیدار کرده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.