Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 25201
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 16 سپتامبر 2020 - 9:30 |

نشست عمومی هیات‌های مذاکرات صلح افغانستان برگزار شد

نشست عمومی هیات‌های مذاکرات صلح افغانستان برگزار شد

نادر نادری عضو هیات مذاکراتی دولت افغانستان گفته که ساعت چهار نیم بعد از ظهر روز سه‌شنبه (۲۵ سنبله) نشست عمومی هیأت‌‎های مذاکرات صلح افغانستان برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری پامیر؛ آقای نادری در تویتر خود نوشته:” روئسای هر دو هیأت سخنرانی شان را قرائت و در مورد نهایی سازی طرز العمل و تقسیم اوقات گروپ تماس سفارشات شان را ابراز داشتند تا بعد از آن روی آجندای نشست کار شود”.

وی افزوده:” قابل ذکر است که درباره اکثر موارد طرزالعمل نشست‌ها اجماع شده. در این نشست از هر دو هیأت، دو تن برای ارتباط و تماس بین دو هیأت گماشته شد. رهبری هر دو هیأت تأکید داشتند تا در جریان مباحثات از شکیبایی و بردباری کارگرفته شود”.

در همین حال محمد نعیم وردک سخنگوی طالبان نیز شام روز سه‌شنبه، پیام مشابهی را در تویتر خود شریک کرده است.

وی نوشته:”ساعت چهار و نیم عصر امروز، نشست عمومی تیم‌های مذاکرات بین الافغانی انجام یافت.

رئیسان هر دو تیم سخنرانی نمودند و گفتند که هرگاه گروپ‌های تماس، کارهای باقی‌مانده طرزالعمل و تقسیم اوقات را نهایی کنند، پس ازان در مورد آجندای مذاکرات نشست می‌شود”.

وی گفته:” بر اکثر موارد طرزالعمل توافق شده و بخش کم آن باقی مانده است. دراین نشست هر تیم دو نفر برای ارتباط و تماس تعیین شدند.رئیسان هر دو تیم در اثنای گفتگو به تحمل و بردباری توصیه نمودند”.

گفتنی است که نشست افتتاحیه برای آغاز مذاکرات میان دولت افغانستان و گروه طالبان به روز شنبه برگزار شد؛ اما پس از آن دوطرف یک گروه کاری ایجاد کردند تا روی آجندای مذاکرات کار کنند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.