Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 24122
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 01 سپتامبر 2020 - 10:17 |

نشست فوق العاده کمیته قوانین؛ طرح قانون ترانسپورت جاده و محصول مخابراتی تایید شدند

نشست فوق العاده کمیته قوانین؛ طرح قانون ترانسپورت جاده و محصول مخابراتی تایید شدند

طرح قانون ترانسپورت جاده و نیز طرح تعدیل قانون جمع‌آوری محصول خدمات مخابراتی در نشست فوق‌العاده کمیته قوانین حکومت مورد تایید قرار گرفته‌اند.

دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوری گفته که نشست فوق‌العاده کمیته قوانین بعد از ظهر دیروز (دوشنبه، ۱۰، سنبله) به ریاست آقای دانش برگزار شده که در آن به شمول طرح قانون ترانسپورت جاده و طرح تعدیل جمع‌آوری محصول مخابراتی چندین طرح دیگر مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

در اعلامیه آمده که قانون تنظیم ترانسپورت جاده پس از بحث و بررسی توسط کمیته قوانین مورد تایید قرار گرفته است.

آقای دانش این قانون را مهم خوانده و به وزارت عدلیه هدایت داده که پیشنهادها و دیدگاه‌های مطرح شده از سوی نهادهای ذیربط را در متن طرح قانون تنظیم نموده و آن را به جلسه کابینه ارائه کند.

همچنین در نشست دیروز کمیته قوانین، طرح تعدیل برخی از مواد قانون محصول خدمات مخابراتی نیز بررسی شده‌است.

گفته شده، این طرح تعدیل به هدف فراهم نمودن زمینه جمع آوری محصول خدمات مخابراتی از طریق ایجاد سیستم مدیریت دیتا ریل‌تایم( RTDMS) و اتصال آن به شبکه‌های مخابراتی تهیه شده است.

وزارت مخابرات و اداره اترا در ارتباط به چگونگی جمع آوری محصولات خدمات مخابراتی به اعضای کمیته گزارش داده و در خصوص چگونگی جمع آوری محصول خدمات مخابراتی بین حکومت و سکتور خصوصی معلومات ارائه کرده‌اند.

اعضای جلسه در مورد محصول جمع آوری خدمات مخابراتی، مراجع تطبیق قانون متذکره، محصول خدمات مخابراتی و سیستم دیتا ریل تایم بحث و تبادل نظر کرده و سر انجام این طرح تعدیل مورد تأیید قرار گرفت.

همچنین در این جلسه طرح تعدیل برخی از مواد دیگر قانون تنظیم خدمات مخابراتی نیز مورد بررسی قرار گرفته‌است.

گفته شده که این طرح به هدف دسترسی بیشتر مردم به خدمات مخابراتی، خدمات تکنالوژی معلوماتی، خدمات رسانه‌ای، تقویت مارکیت، رشد و انکشاف خدمات مخابراتی، تنظیم و نظارت مارکیت‌های مخابراتی و خدمات تکنالوژی و رسانه دیجیتالی تهیه شده است.

آقای دانش، به وزارت عدلیه هدایت داده که در یک جلسه تخنیکی با حضور نمایندگان وزارت مخابرات، اداره اترا، اداره ملی احصائیه و معلومات و نهادهای مرتبط، نظرات و دیدگاه‌های مطرح شده از سوی اعضای کمیته قوانین را مجددا مورد بررسی قرار داده، این طرح را برای بحث بیشتر دوباره به کمیته قوانین ارائه کنند.

همچنین، معاونیت دوم ریاست جمهوری گفته که در نشست دیروز کمیته قوانین، طرح تعدیل جزء ۲۳ ماده سوم قانون شاروالی‌ها، طرح تعدیل برخی مواد قانون تنظیم امور آب، طرح تعدیل برخی از مواد قانون تنظیم خدمات انرژی برق، طرح تعدیل، ایزاد و حذف برخی از مواد قانون معادن و طرح تعدیل برخی از مواد قانون ثبت احوال نفوس نیز مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.