Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 26019
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 29 سپتامبر 2020 - 20:06 |

والی کابل: کاهش هم‌آهنگی نظامی در ولسوالی‌های شمال کابل، نواحی پایتخت را تهدید می‌کند

والی کابل: کاهش هم‌آهنگی نظامی در ولسوالی‌های شمال کابل، نواحی پایتخت را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری پامیر، محمدیعقوب حیدری، والی کابل، در نشست بررسی اوضاع امنیتی ولسوالی‌های شمال کابل، گفته است که کاهش هم‌آهنگی نظامی در این مناطق، شهر کابل را تهدید می‌کند.

وی روز دوشنبه، هفتم سنبله، در سفر به ولسوالی‌ها شمال کابل، وضعیت امنیتی این مناطق را بررسی کرد و گفت که هم‌آهنگی نظامی در سطح ولسوالی‌های شمالی کابل کاهش یافته است.

آقای حیدری به روزنامه ۸صبح گفت که کاهش هم‌آهنگی میان نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های شمال کابل از چالش‌های اصلی است که سبب شده تا جنگ‌جویان طالبان در میان این ولسوالی‌ها رفت‌وآمد کنند.

وی افزود که در جریان این نشست، با مسوولان امنیتی پیرامون کنترل راه‌های گشت‌وگذار طالبان در ولسوالی‌های شمال کابل و گشت‌زنی مشترک بحث و گفت‌وگو شده است.

والی کابل گفت که در جریان بررسی وضعیت ولسوالی‌های شمال کابل، با نیروهای امنیتی در پاسگاه‌ها صحبت شده است تا به آنان روحیه داده شده و مشکلات‌شان شنیده شود.

به گفته وی، طالبان در حال حاضر تلاش دارند تا از نقاط دشتی در شمال کابل خارج شده و با توجه در نزدیکی خانه‌های مردم، پناه‌گاه ایجاد کنند.

با این حال، او تصریح کرد که نیروهای امنیتی تلاش دارند تا از این کار جلوگیری کنند، زیرا جنگ‌جویان طالبان در شمال کابل حمایت عقبی ندارند و مردم نیز از حضور آنان ناراضی‌اند.

وی ولسوالی‌های شکردره، قره‌باغ و پغمان را از نقاطی خواند که طالبان با استفاده از آن می‌خواهند با سایر ولسوالی‌ها وصل شوند و پایتخت را ناامن سازند.

آقای حیدری گفت که یک طرح مشترک در آخر نشست ریخته شده است تا با استفاده از آن، از نیروهای امنیتی برای حفظ امنیت ولسوالی‌های شمال کابل به گونه مفید استفاده شود.

پس از بررسی وضعیت امنیتی ولسوالی‌های شمال کابل، فرمانده کندک دوم فرقه ۱۱۱ کابل از این پس به عنوان مسوول هم‌آهنگی مسوولان ملکی و نظامی برگزیده شده است.

هم‌چنان در این نشست، والی کابل از عدم تحرک نیروهای امنیتی انتقاد کرده و هدایت داده است که نیروهای امنیتی در برابر طالبان تحرکات جدی داشته باشند و ابتکار عمل را در دست بگیرند.

گفتنی است که در روزهای اخیر از تحرکات طالبان در برخی از ولسوالی‌های شمالی کابل خبرهایی نشر شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.