Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 25598
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 22 سپتامبر 2020 - 14:00 |

واکنش تند طالبان به سخنان اخیر امرالله صالح در مورد این گروه

واکنش تند طالبان به سخنان اخیر امرالله صالح در مورد این گروه

به گزارش آژانس خبری پامیر، سخنگوی طالبان به سخنان اخیر امرالله صالح؛ معاون نخست ریاست‌جمهوری در مورد این گروه واکنش نشان داده و آن را «یاوه‌گویی» خواند.

معاون نخست ریاست جمهوری در سخنرانی اخیر خود ابراز داشت که که محتوای گروه طالبان عمق و ژرف ندارد و این موضوع در مذاکرات بین‌الافغانی برملا می‌شود. اوگفت که طالبان در برابر سوال آب می‌شوند و از این رو هر پرسشی را با «اسلامی باشد» پاسخ می‌دهند.

ذبیح الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان در واکنش به این اظهارات آقای صالح در اعلامیه‌ای گفت که «معاونان اداره کابل» روی کدام پلان خاص علیه صلح، در رسانه‌ها ظاهر میشوند و «پروپاگند نادرست و در مقابل نظام آینده اسلامی عقده گشایی می‌کنند».

مجاهد با اشاره به سخنان معاون اول ریاست جمهوری افزوده که «نظام اسلامی از خود تعریف و سیستمی دارد، که متاسفانه معاونان و دیگر کارکنان اداره کابل، به دلیل عدم‌ آگاهی از تاریخ و تعلیمات اسلامی، از درک و معرفت آن عاجز اند».

آقای صالح روز گذشته (۳۱سنبله) در مراسم گرامی‌داشت از روز جهانی صلح گفت که گروه طالبان برابر پرسش‌های اعضای هیأت‌ گفتگوکننده دولت افغانستان، هیچ پاسخی ندارد و آب خواهد شد.

این مقام ارشد دولت افغانستان در ادامه گفت که تشکیلات طالبان، استوار به «اندیوالی» است و به همین ترتیب محکمه، اقتصاد و حتا رهایی زندانیان طالبان هم استوار بر رفاقت است و این گروه چیزی به نام حاکمیت قانون را نمی‌شناسد.

او افزود که گروه طالبان در زمان حاکمیت شان قصد داشتند تا فرهنگ مولانا سمیع‌الحق و مولانا فضل‌الرحمان دو ملای پاکستانی را در افغانستان پیاده کند؛ اما موفق به این کار نشد.

سخنگوی طالبان در این زمینه گفته که در زمان حاکمیت این گروه، «تطبیق احکام اسلامی بر مبنای مکلفیت شرعی انجام می‌ شد».

مجاهد افزوده که «بستن اتهامات بی‌اساس و یا خلاف اسلام پنداشتن تطبیق این قوانین، دلالت بر نادانی و عدم آگاهی از اسلام می‌کند».

او با اشاره به جنگ‌های داخلی در کشور گفته که «بیایید یک گام پیش‌تر از امارات اسلامی را نگاه نماییم، آیا جنگ‌های داخلی در کابل برای رسیدن به قدرت و تبدیلی این شهر به ویرانه، که به قتل شصت‌هزار کابلی‌ها منجر شد، کدام کمالی بود؟»

سخنگوی طالبان در اخیر گفته که برخی چهرهای «منحوس از روز اول دشمنان صلح و استحکام نظام اسلامی در کشور هستند».

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.