Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 24492
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 06 سپتامبر 2020 - 17:59 |

وزیر دفاع: همزمان با آغاز گفتگوهای صلح جنگ از سوی طالبان افزایش یافته است

وزیر دفاع: همزمان با آغاز گفتگوهای صلح جنگ از سوی طالبان افزایش یافته است

اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع ملی می‌گوید همزمان با آغاز گفتگوهای صلح میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان، جنگجویان طالب، حملات شان را بر نیروهای امنیتی افزایش داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری پامیر ؛ آقای خالد که امروز یک‌شنبه (۱۶ سنبله) در ولایت لغمان صحبت می‌کرد گفت که در حالی آمادگی صلح جریان دارد و امکان دارد امروز هیات مذاکراتی صلح افغانستان به دوحه برود، جنگ از سوی طالبان تشدید شده‌است.

خالد افزود که گروه طالبان نه تنها به جنگ هیچ کاهشی نداده بلکه این گروه به حملات خود بر نیروهای امنیتی افغان افزایش هم داده است.

به گفته او، طالبان به خاطر این فشارهای جنگی خود را افزایش داده تا در گفتگوهای صلح امتیاز بیشتر بگیرند، در حالی که نیروهای امنیتی کشور به دلیل صلح خواهی در حالت دفاعی فعال قرار دارند.

اما؛ او تاکید کرد: “انشاءالله با ایستادگی نیروهای ملی امنیتی و دفاعی هیچ ولسوالی به دست طالبان سقوط نخواهد کرد و طالبان باید از تکبر و غرور بیجا خودداری کنند.”

سرپرست وزارت دفاع ملی تایید کرد که برخی مشکلات و کمبودی در جبهات جنگ وجود دارد؛ اما بزودی حل خواهد شد.

او گفت که نیروهای ملی امنیتی و دفاعی سال گذشته قدرت خود را در برابر طالبان در عمل نشان دادند و چندین ولسوالی که سال‌ها در کنترول طالبان بودند را از این گروه پس گرفتند؛ اما با آنهم چون مردم افغانستان صلح می‌خواهند و نیروهای ارتش که به مردم تعلق دارند نیز بر تحقق صلح در کشور تلاش دارند.

این در حالی است که آغاز مذاکرات صلح میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان به دلیل عدم آمادگی گروه طالبان به تعویق افتاده است.

روند تبادله زندانیان میان دولت و طالبان اواخر هفته گذشته تکمیل شد و بر بنیاد تعهدات قبلی باید در مدت سه روز گفتگوهای میان دولت و طالبان آغاز می‌شد؛ اما هم اکنون از پایان روند تبادله زندانیان چهار روز می‌گذرد ولی هیات دولت افغانستان تا هنوز به دوحه سفر نکرده است.

از سوی دیگر، دفتر آقای خلیلزاد شب گذشته شنبه (۱۵ سنبله) اعلام کرده است که او به تاریخ ۴ سپتمبر یعنی دو روز پیش از واشنگتن به سمت دوحه پایتخت قطر حرکت کرده و هم اکنون در دوحه است.

در بیانیه دفتر خلیلزاد آمده که او به منظور تلاش در جهت تسریع روند صلح به دوحه سفر کرده‌است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.