Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 26071
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 30 سپتامبر 2020 - 17:16 |

ولسی جرگه: تشدید خشونت‌ها، مردم را نسبت به صلح بی‌باور کرده‌است

ولسی جرگه: تشدید خشونت‌ها، مردم را نسبت به صلح بی‌باور کرده‌است

به گزارش خبرگزاری پامیر، شماری از نماینده‌گان مردم در ولسی جرگه می‌گویند، با آغاز مذاکرات، امیدواری‌ها در رابطه به آمدن صلح در کشور وجود داشت، اما شدت جنگ و ناامنی، این امیدواری‌ها را به نگرانی تبدیل کرده‌‌است.

این نماینده‌گان مردم می‌گویند، تا زمانی که طرفین مذاکره‌کننده نتوانند روی طرحی که منجر به کاهش جنگ در کشور شود، به توافق برسند، رسیدن به صلح ناممکن خواهد بود.

فکوری بهشتی؛ نماینده مردم بامیان در مجلس می‌گوید، هیئت‌های مذاکره‌کنند‌ه‌ی دو طرف در نخست باید روی آتش‌بس فراگیر به توافق برسند تا زمینه برای بحث و گفت‌وگو روی موارد مهم و کلیدی دیگر در این مذاکرات فراهم شود.

با این حال، خان‌آغا رضایی؛ نماینده مردم کابل در مجلس، ضمن انتقاد از کُندی روند صلح در دوحه می‌گوید که نداشتن صلاحیت تصمیم‌گیری هیئت مذاکره‌کننده‌ی حکومت، روند صلح را طویل و پیچیده ساخته‌است.

با این همه، شماری از نماینده‌گان مردم می‌گویند که سران حکومت برای بقای خودشان در صدد سبوتاژ روند صلح‌اند.

پرویزعرب‌زاده؛ عضو ولسی جرگه می‌گوید که سران حکومت افغانستان به خاطر منافع شخصی و گروهی خود، نمی‌خواهند در افغانستان صلح بیاید.

اما ارگ این ادعا را بی‌اساس و ناشی از اغراض شخصی می‌داند.

صدیق صدیقی؛ سخنگوی رییس جمهور، آغاز مذاکرات رو در رو میان دو طرف را نتیجه تلاش‌های حکومت افغانستان در روند صلح عنوان می‌کند.

نزدیک به بیست روز از آغاز مراسم افتتاحییه گفت‌وگوهای بین‌الافغانی در دوحه می‌گذرد، اما تا کنون گروه‌های تماس دو طرف نتوانسته‌اند روی طرزالعمل و اصول مذاکرات به توافق برسند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.