Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 24904
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 12 سپتامبر 2020 - 16:30 |

پمپئو: آمریکا باورمند برقراری صلح در افغانستان است

پمپئو: آمریکا باورمند برقراری صلح در افغانستان است

به گزارش خبرگزاری پامیر، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در نشست مذاکرات صلح بین الافغانی گفت که امروز یک روز تاریخی است و افغانان توانستند که امروز وارد گفت‌وگو شوند.

او بیان کرد که ما به القاعده و گروهای دیگر اجازه نمی‌دهیم که از خاک افغانستان استفاده کنند و افغانستان مکان امن برای آنان باشد.

وزیر امور خارجه آمریکا بیان داشت که تمام شما در برابر این گفت‌وگوها مسوولیت دارید. آمریکا خواستار افغانستان واحد است و امید داریم که افغانستان با کشورهای همسایه دارای رابطه نیک باشد.

پمپئو همچنین خاطرنشان کرد که اکنون برای شما فرصت است که در مورد صلح افغانستان تصمیم بگیرید.

وزیر خارجه امریکا همچنین گفت که بهترین راه حل مشارکت سیاسی است و ما نظام مورد نظر خود را بر شما تحمیل نمی کنیم.

آقای پمپیو تاکید کرد که او فقط می‌تواند این عملکردها را تقاضا کند؛ فصل بعدی تاریخ افغانستان را دوطرف صلح خواهند نوشت تا کشورشان را به سوی رفاه سوق دهند. پیشرفت‌های ۱۹ سال گذشته را حفظ کرده و توسعه بخشند.

به گفته او، یکی از دستاورد مهم امریکا فراهم آوری زمینه برای این مذاکرات بود، “حالا انتخاب شما بر نوعیت کمک‌های امریکا در آینده افغانستان نیز تاثیر می‌گذارد و شما باید تصمیم دقیق تصمیم گیری کنید.”

او یادآور شد که هیات‌های مذاکرات دو طرف در جریان گفتگوها با چالش‌های متعددی مواجه خواهند شد؛ اما همه چالش‌ها باید از راه مسالمت آمیز برداشته شود.

مذاکرات بین الافغانی صلح امروز (شنبه) در دوحه قطر آغاز شد. در این مذاکرات علاوه بر نمایندگان دولت افغانستان، برخی از مقامات خارجی نیز حضور دارند.

قرار بود این مذاکرات ماه‌ها پیش آغاز شود؛ اما تکمیل نشدن روند رهایی زندانیان طالبان و حکومت و همین‌طور بلند بودن سطح خشونت‌ها در افغانستان مانع آغاز این گفت‌وگوها شده بودند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.