Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 25694
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 23 سپتامبر 2020 - 18:55 |

کابل، شهر وحشت؛ نهادهای امنیتی در مقابله با دزدان عاجز اند

کابل، شهر وحشت؛ نهادهای امنیتی در مقابله با دزدان عاجز اند

فعالان جامعه مدنی و فرهنگیان غرب کابل طی یک حرکت اعتراضی و اجرایی تئاتر خیابانی از ناامنی‌ها در شهر کابل انتقاد کرده و می‌گویند که نهادهای امنیتی با عاملان قتل و دزدان مسلح برخورد قانونی نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری پامیر، شریف وطن‌دوست، فعال مدنی و از برگزارکنندگان این حرکت اعتراضی امروز( چهارشنبه، دوم میزان) گفت که شهروندان کابل در خانه‌ها و سطح شهر امنیت ندارند و همه‌روزه قتل و سرقت‌های مسلحانه افزایش می‌یابد.

آقای وطن‌دوست گفت که شهروندان کابل پس از ساعت شش شام نمی‌توانند از ترس دزدان مسلح از خانه‌هایشان بیرون شوند و سرقت‌های مسلحان به اوج خود رسیده و حتی شهروندان کابل در خانه‌های شان امنیت ندارند.

به گفته او؛ فعالان مدنی در پی افزایش سرقت‌های مسلحانه و قتل‌های که درنتیجه آن صورت می‌گیرد، تئاتر خیابانی به راه انداخته اند تا وزارت امور داخله و ریاست جمهوری صدای مردم بی‌دفاع کابل را بشنوند.

آقای وطن‌دوست افزود که خواست فعالان مدنی با راه‌اندازی حرکت اعتراضی و اجرایی تئاتر خیابانی از وزارت امور داخله و ریاست جمهوری تأمین امینت است تا شهروندان کابل بتواند به‌راحتی گشت و گذر کنند.

این فعال مدنی از برخورد حوزه‌های امنیتی پولیس با شهروندان انتقاد کرده و گفت؛ وقتی اموال و پول مردم از سوی دزدان مسلح به سرقت برده می‌شود، مسوولان در حوزه‌های امنیتی پولیس پاسخگو نیستند.

او تأکید کرد که نهادهای عدلی و قضایی با مجرمین برخورد قانونی نمی‌کنند و دزدان مسلح با پول و رشوه از بند رها و دوباره به راه زنی و سرقت‌های مسلحانه می‌پردازند.

محمدصادق صداقت، از دیگر فعالان مدنی در این حرکت اعتراضی گفت که ناامنی در شهر کابل به اوج خود رسیده و شهروندان کابل همه‌روزه گواه قتل و سرقت‌های مسلحانه هستند.

آقای صداقت تأکید کرد که خواست ما از مسوولان امینتی، تأمین امنیت شهروندان کابل است و اگر مسوولان امنیتی تأمین امنیت کرده نمی‌تواندن، ناتوانی خود را بپذیرند و استعفا دهند.

او افزود: «ناامنی در شهر کابل از دو حالت خارج نیست؛ یا مسوولان امنیتی هم‌دست با دزدان است و از آنان سهم می‌گیرند و یا هم واقعاً در برابر دزدان ناتوان هستند».

در اخیر فعالان مدنی با نشر اعلامیه‌ای، تأمین امنیت را از بنیادی‌ترین وظیفه دولت خوانده و گفتند که شهروندان کابل در هراس و نگرانی زندگی دارند و باید حکومت به نگرانی مردم پاسخگو باشد.

بااین‌همه، ناامنی‌ و سرقت‌های مسلحانه در شهرهای بزرگ کشور ازجمله کابل، هرات و مزار شریف به اوج خود رسیده و شهروندان کشور نهادهای امنیتی را در امر تأمین امنیت این شهرها ناکام می‌دانند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.