Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 25378
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 18 سپتامبر 2020 - 16:10 |

کشته شدن ۲۱۶ طالب و جان باختن ۵۸ نیروی دولتی از آغاز گفت و گوهای میان افغانستانی تا اکنون

کشته شدن ۲۱۶ طالب و جان باختن ۵۸ نیروی دولتی از آغاز گفت و گوهای میان افغانستانی تا اکنون

به گزارش خبرگزاری پامیر، مسئولان امنیتی افغانستان می‌گویند، که با گذشت یک هفته از آغاز گفت و گوهای میان افغانستانی در دوحه، جنگ در ۱۲ ولایت‌ کشور شدت گرفته‌ است.

به نقل از سلام وطندار، در نبرد بین جنگ‌جویان طالبان و نیروهای امنیتی و دفاعی در ۱۲ ولایت افغانستان، ۲۱۶ طالب کشته و ۸۳ تن دیگرشان زخم برداشته‌اند. در این درگیری‌ها، ۵۸ نیروی امنیتی نیز جان باخته‌اند و ۷۵ تن دیگرشان زخمی شده‌اند.

در یک هفتۀ گذشته در سه ولایت افغانستان از آن میان – ننگرهار، کنر و لغمان – دست‌کم ۴۷ جنگ‌جوی طالب کشته و ۴۱ تن دیگرشان زخم برداشته‌اند.

عطاالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار می‌گوید، که در حمله‌های گروهی طالبان در ولسوالی‌های شیرزاد، حصارک و خوگیانی این ولایت، شماری از نیروهای خیزش مردمی نیز کشته شده‌اند.

جمال ناصر بارکزی، سخنگوی پولیس کندهار می‌گوید، هم‌زمان با آغاز گفت‌وگوهای میان افغانستانی در ولسوالی‌های شاولی‌کوت و میوند این ولایت تلفات سنگینی به گروه طالبان وارد شده است.

در درگیری‌ها میان گروه طالبان و نیروهای امنیتی در کندهار، ۷۵ طالب کشته و ۱۱ تن دیگرشان زخم برداشته‌اند. در این درگیری‌ها، یک نیروی امنیتی نیز جان باخته است.

مسئولان امنیتی در پکتیکا نیز می‌گویند که در ۱۷ حملۀ تهاجمی گروه طالبان، ۷ نیروی امنیتی در این ولایت کشته و ۱۹ تن دیگر زخمی شده‌اند.

سلطان داوود سلطان، فرمانده پولیس پکتیا می‌گوید، در ۵۰ حملۀ جداگانۀ گروه طالبان، ۳ نیروی امنیتی در این ولایت کشته و ۱۱ تن دیگرشان زخمی شده‌اند. به گفتۀ او، در این حملات، ۲۰ طالب نیز کشته شده و ۱۰ تن دیگرشان زخم برداشته‌‎اند.

در نتیجۀ درگیری‌ها میان گروه طالبان و نیروهای امنیتی در زون غرب کشور، ۲۲ نیروی امنیتی، ۳۴ طالب مسلح و ۱۱ غیرنظامی جان باخته‌اند.

به گفتۀ مسئولان محلی زون غرب، ۱۷ نیروی امنیتی ، ۱۳ طالب و ۱۱ غیرنظامی دیگر زخم برداشته‌اند.

در ولایت لوگر نیز در حملۀ گروه طالبان، ۲۵ طالب، ۲۳ نیروی خیزش مردمی و ۲ غیرنظامی کشته شده‌اند.

میدان جنگ در ولایت میدان وردک نیز داغ بوده و در درگیری میان نیروهای امنیتی و دفاعی با طالبان، ۱۵ طالب کشته شده و ۸ تن دیگرشان زخم برداشته‌‎اند. به گفتۀ مسئولان امنیتی وردک، ۲ نیروی امنیتی نیز در پی حملات طالبان جان باخته‌اند.

اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع کشور در نشستی روز گذشته گفت که حملات طالبان با آغاز میان افغانستانی افزایش یافته است. سرپرست وزارت دفاع افزود، که گروه طالبان برای کسب امتیاز در میز مذاکره، حملات خون‌بارشان را افزایش داده‌اند.

یادآوری می کنیم، با آغاز مذاکرات بین دولت افغانستان و طالبان انتظار می‌رفت جنگ کاهش پیدا کند و طرف‌های مذاکره بر سر راه‌حل ختم جنگ فکر کنند، اما با گذشت یک هفته از آغاز مذاکرات، جنگ شدت گرفته و طرف‌های درگیر، تلفات سنگینی در میدان‌های نبرد به جا گذاشته‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.