Tuesday, 23 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۴ ثور , ۱۴۰۳ - 15 شوال 1445
شناسه خبر : 24872
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 12 سپتامبر 2020 - 10:42 |

گفتگوی اشرف غنی با هیات رهبری بانک جهانی

گفتگوی اشرف غنی با هیات رهبری بانک جهانی

به گزارش آژانس خبری پامیر، محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، شب گذشته با هیات رهبری بانک جهانی از طریق ویدیوکنفرانس صحبت نمود.

در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری آمده است که در این ویدیوکنفرانس، هیات رهبری بانک جهانی حمایت همه جانبه خویش را غرض تهيه كمک مالى به منظور رسیدگی به اقشار مختلف مردم افغانستان كه به سبب شيوع ویروس كرونا متضرر شده اند، ابراز نمود.

رئيس جمهور غنی ضمن تشکر از کمک های بانک جهانی در عرصه های مختلف به افغانستان، در مورد وضعيت انكشافی کشور و ايجاد تحرک در پروژه های بزرگ ملى، معلومات ارائه کرد.

اشرف غنی همچنان در خصوص آمادگى های حكومت براى كنفرانس جينوا و تمركز روى برنامه هاي داراى اولويت ملى نیز صحبت های همه جانبه نمود.

آقای غنی در مورد آمادگی های دولت به منظور رسيدگی به مهاجرينی که از کشور های همسایه عودت می کنند، معلومات ارائه کرد و روى آوردن اصلاحات در سکتور صحت بخاطر عرضه خدمات بهتر صحی مردم، تاکید ورزید.

این درحالی است که قبل از این، بانک جهانی برای کاهش تاثیرات ویروس کرونا دو بسته کمکی را به ارزش ۳۸۰ میلیون دالر به افغانستان تصویب کرد. این کمک ۳۸۰ میلیون دالری هزینه «دستر خوان ملی» و «میثاق شهروندی» را نیز در بر می گیرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.