Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 26034
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 29 سپتامبر 2020 - 20:22 |

آغاز دوباره پروازهای ملکی پس از ۱۲ سال در کندز

آغاز دوباره پروازهای ملکی پس از ۱۲ سال در کندز

به گزارش خبرگزاری پامیر، کندز ولایت ناامنی در شمال‌شرق افغانستان می‌باشد، که همواره گواه رویدادهای امنیتی بوده است. باشندگان و شماری از کارمندان دولتی و نظامیان در این ولایت، از ۱۲ سال به این‌سو به دلیل نبود پروازهای ملکی، تهدیدات و مشکلات امنیتی در شاهراه کندز- بغلان از راه زمین نیز نمی‌توانستند به راحتی به کابل سفر کنند.

پس چندین سال دادخواهی از سوی شماری از فعالان مدنی کندز، روند پرواز‌های ملکی کابل-کندز و برعکس آن با هواپیماهای شرکت خصوصی «کام‌ایر» امروز (سه‌شنبه، ۸ میزان) به گونۀ رسمی در این ولایت از سر گرفته شد.

اعضای شورای ولایتی و باشندگان کندز، از آغاز پروازهای ملکی در این ولایت استقبال می‌کنند و می‌گویند، در جریان بیش از یک دهۀ گذشته به دلیل تهدیدات امنیتی در شاهراه کندز- بغلان به سختی از راه زمین رفت‌وآمد می‌کردند. آنان می‌گویند، پس از آغاز پروازهای ملکی تمامی کارمندان اداره‌های دولتی، بازرگانان و غیرنظامیان می‌توانند با سهولت به کابل سفر کنند.

عبدالستار میرزکوال، والی کندز دو ماه پیش با آغاز کارش به مردم وعده سپرد که پروازهای ملکی را در این ولایت بازگشایی خواهد کرد. او می‌افزاید که در روزهای نزدیک از میدان هوایی کندز پروازهای خارجی نیز انجام خواهد شد.

محمدقاسم وفایی‌زاده، رئیس عمومی ادارۀ مستقل هوانوردی ملکی آغاز دو بارۀ پروازهای ملکی از ولایت کندز را پس از ۱۲ سال برای از میان برداشتن مشکلات مردم سودمند می‌داند.

در جریان ده سال گذشته با بسته‌بودن پروازهای ملکی از ولایت کندز، شماری از مسافران به ویژه کارمندان دولتی از مسیر راه کندز-بغلان و کندز-کابل از سوی طالبان ربوده شده و به قتل رسیده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.