Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 25347
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 17 سپتامبر 2020 - 11:51 |
روسیه:

آمریکا برای سازماندهی انقلاب رنگین در بلاروس تلاش می‌کند

آمریکا برای سازماندهی انقلاب رنگین در بلاروس تلاش می‌کند

سرگئی ناریشکین، مدیر سازمان اطلاعات خارجی روسیه روز چهارشنبه آمریکا را متهم کرد که با «کودتایی بر خلاف قانون اساسی» بلاروس به دنبال سرنگونی الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری این کشور است.

این سخنان مدیر سازمان اطلاعات خارجی روسیه در حالی بیان شد که سرگئی شویگو، وزیر دفاع این کشور برای مذاکره با مقامات بلاروس به مینسک رفته است. سفر وزیر دفاع روسیه به بلاروس پس از دیدار روز دوشنبه الکساندر لوکاشنکو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در سوچی به عنوان نشانه ای از اراده مسکو برای حمایت از رئیس جمهوری بلاروس در برابر اعتراض های داخلی تفسیر شده است.

الکساندر لوکاشنکو از چند هفته پیش و به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بلاروس با موجی از اعتراض های بی سابقه در این کشور روبرو شده است. او که از سال ۱۹۹۴ تاکنون قدرت را در بلاروس در دست دارد بنا به نتایج رسمی در انتخابات ریاست جمهوری روز ۹ اوت (۱۹ مرداد) برای ششمین دوره پیاپی پیروز شد. مخالفان بر این باور هستند که او با «تقلب» به عنوان پیروز رای گیری معرفی شده است.

بنا به یافته‌های سازمان اطلاعات خارجی روسیه، ایالات متحده آمریکا نقشی کلیدی در بلاروس بازی می‌کند.
سرگئی ناریشکین بحران سیاسی کنونی در بلاروس را تلاش برای سازماندهی «انقلاب رنگین» دیگری دانست که با منافع شهروندان بلاروس در تضاد است. مدیر سازمان اطلاعات خارجی روسیه همچنین واشنگتن را به حمایت مالی از نویسندگان وبلاگ های مخالف دولت بلاروس، آموزش فعالان مخالف دولت با کمک سازمان های غیردولتی و طرفداری از سوتلانا تیخانوویسکایا، رقیب الکساندر لوکاشنکو در انتخابات اخیر متهم کرد.

وی گفت: «بنا به یافته های سازمان اطلاعات خارجی روسیه، ایالات متحده آمریکا نقشی کلیدی در بلاروس بازی می کند.»

| منبع خبر : یورو نیوز
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.