Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 25873
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 26 سپتامبر 2020 - 14:26 |

ادعاهای مبنی بر حضور طالبان در حومه‌های شهر کابل

ادعاهای مبنی بر حضور طالبان در حومه‌های شهر کابل

سخنگوی وزارت امور داخله، ادعای جنگجویان طالب در حومه‌های شهر کابل را رد کرده و می‌گوید که این گروه نه تنها توانایی ندارد، بلکه وجود فیزیکی شان نیز در هیچ جایی پایدار و دایمی نیست.

به گزارش خبرگزاری پامیر، اخیرا ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که در آن ادعا شده جنگ‌جویان گروه طالبان در حومه‌ی غربی شهر کابل «ایست بازرسی» افراز کرده‌اند.

ساحه‌ی افراز ایست بازرسی طالبان در این ویدیو ساحه‌ی کمپنی شهر کابل شده است. همچنان در این ویدیو دیده می‌شود که افراد منسوب به طالبان از مسافران می‌پرسند که از کجا آمده و به کجا می‌روند.

ساعاتی پس از نشر این ویدیو، طارق آرین، سخن‌گوی وزارت داخله امروز (شنبه، ۵ میزان) در یک کلیپ ویدیویی گفته است که جنگ‌جویان گروه طالبان همیشه از یک منطقه به منطقه‌ی دیگر در حال فرار هستند.

به گفته‌ی آرین، نیروهای مشترک امنیتی و دفاعی در ساحاتی که طالبان ادعای موجودیت می‌کنند، حضور فعال دارند. او تأکید کرده است که «قطعا به دشمن اجازه‌ی تحرکت و اخلال امنیت داده نمی‌شود».

این درحالی است که اسدالله سعادتی، معاون دوم ریاست شورای عالی مصالحه‌ی ملی، روز (جمعه، ۴ میزان) طی یک گردهمایی در کابل، ابراز امیدواری کرد که افغانستان بیش از هر زمان دیگری به صلح نزدیک شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.