Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 25284
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 16 سپتامبر 2020 - 17:40 |

ارگ: موضع طالبان برای تصدی ارتش «توهم» و «خلاف روحیه صلح» است

ارگ: موضع طالبان برای تصدی ارتش «توهم» و «خلاف روحیه صلح» است

به گزارش خبرگزاری پامیر، ارگ ریاست جمهوری می‌گوید که دیدگاه‌های همیشه‌گی طالبان در مورد این‌که مسوولیت ارتش را بر عهده بگیرند، «توهم» و «خلاف روحیه صلح» است.

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری روز چهارشنبه، بیست‌وششم سنبله با بازنشر گزارش شبکه سی‌بی‌اس امریکا در صفحه توییترش، صحبت طالبان پیرامون ارتش را خلاف روحیه صلح و یک توهم خوانده است.

وی این صحبت‌ها را برای مردم افغانستان و جامعه جهانی که به دنبال پایان مسالمت‌آمیز خشونت‌های این گروه اند، «ناراحت‌کننده» و «ناامیدکننده» می‌داند.

برخی از اعضای دفتر سیاسی طالبان در دوحه در گفت‌وگو با شبکه رادیویی و تلویزیونی سی‌بی‌اس نیوز، گفته‌اند که «نظام کنونی در افغانستان فاسد است» و خواستار سهم قابل‌ملاحظه در حکومت آینده شده‌اند.

یک عضو برجسته طالبان به این شبکه گفته است که حداقل باید «پنج وزارت کلیدی» به این گروه داده شود و جنگ‌جویان طالبان به ارتش در زیر چتر «یک نظام اسلامی» مدغم شوند.

اعضای دفتر سیاسی طالبان در دوحه گفته‌اند که با حضور زنان در کابینه مخالفت ندارند و به حقوق اقلیت‌ها نیز پابند می‌مانند، اما با حضور زنان در کرسی نخست‌وزیری یا استره محکمه مخالف‌اند.

این دیدگاه‌های طالبان در حالی واکنش ارگ ریاست جمهوری را در پی داشته است که دو طرف در جریان بحث روی «اصول رفتاری مذاکرات بین‌الافغانی»، به یکی‌دیگر توصیه کرده‌اند که از صبر و حوصله در جریان مذاکرات کار گیرند و گفت‌وگوها را به گونه مسالمت‌آمیز و بدون پرخاش‌گری به پیش ببرند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.