Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 26050
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 30 سپتامبر 2020 - 8:40 |

امیر جدید کویت انتخاب شد

امیر جدید کویت انتخاب شد

به گزارش آژانس خبری پامیر، دولت کویت در بیانیه‌ای اعلام کرد که ولی‌عهد کویت جانشین برادرش، صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت شده است. نواف الاحمد الصباح که برادر کوچک‌تر امیر کویت است از سال ۲۰۰۶ ولی عهد شده بود. او شانزدهمین امیر کویت خواهد بود.

خالد ناصر الصالح پس از جلسه اضطراری کابینه وزیران در بیانیه ای که از تلویزیون دولتی کویت پخش می شد، گفت: “کابیه وزیران مطابق با بند ۴ قانون اساسی، شیخ نواف الاحمد، ولیعهد کویت را به عنوان امیر این کشور منصوب کرد. فعالیت نهادهای رسمی به مدت سه روز متوقف شده و در کشور ۴۰ روز عزای عمومی اعلام می شود”.

در ۲۲ جون، خبرگزاری کونا گزارش داد که شیخ صباح برای معالجه به ایالات متحده سفر کرده است. آنها همچنین اظهار داشتند که در ۱۸ جون او برای معاینه پزشکی در کویت در بیمارستان بستری شد و پس از آن امیر کویت یک عمل جراحی موفقیت آمیز انجام داد. در زمان بستری شدن امیر این کشور، ولیعهد شیخ نواف آل احمد الجابر الصباح دارای تعدادی اختیارات بود.

امیر کویت شیخ صباح الاحمد الجابر الصباح در سن ۹۱ سالگی درگذشت. کمی قبل از اعلام رسمی مرگ پادشاه، تلویزیون دولتی کویت پخش مستقیم را قطع کرد و پخش آیاتی از قرآن را آغاز کرد، این اتفاق در پادشاهی های عریی در صورت مرگ بزرگترین اعضای سلسله حاکم رخ می دهد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.