Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 25194
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 15 سپتامبر 2020 - 18:06 |

با گذشت ۸ سال جادۀ دوشی-بامیان تکمیل نشده‌است

با گذشت ۸ سال جادۀ دوشی-بامیان تکمیل نشده‌است

به گزارش خبرگزاری پامیر، تعدادی ازساکنان ولایت‌های بغلان و بامیان با انتقاد از وزارت فواید عامه می‌گویند که از ۸ سال بدینسو نتوانسته‌است جادۀ دوشی – بامیان، را بسازند

به نقل از رسانه های کابل، باشنده‌گان ولایت‌های بغلان و بامیان می‌گویند که درآخرین مورد صد میلیون دالر پول تخصیصی این جاده را بانک جهانی به مبارزه با ویروس کرونا انتقال داده است و این کار سبب تأخیری بیشتر کارساخت این جاده خواهد شد.

​ازسویی هم شماری ازباشنده‌گان ولسوالی دوشی می‌گویند با آنکه زمان پیمان ساخت بخش نخست این جاده تمام شده است، اما تا کنون شرکت پیمان کارسی درصد کارش را انجام نداده است .

بانک جهانی میپذیرد که بخشی ازپول تخصیصی این پروژه را برای مبارزه با بیماری کوید-۱۹ به حکومت داده است اما بربنیاد خبرنامه این بانک با دریافت اطمینان ازسرعت کارپروژه دوشی-بامیان هزینه های آن را تامین خواهند کرد.

محمد اشرف حق شناس معاون سخنگوی وزارت فواید عامه گفت:«بانک جهانی که تمویل کننده ای پروژه میباشه با وزارت مالیه افغانستان متعهد به پرداخت وجوه مالی آن است، وزارت فواید عامه متعهد است تا کار پروژه مهم و اساسی را به گونه معیاری تکمیل نموده».

شایان ذکر است، جاده دوشی-بامیان به هدف ایجاد کوریدور شمال- جنوب وبدیل راه سالنگ تا سال ۲۰۲۲ باید ساخته شود تا کار ساخت اساسی شاهراه شمال وگذرگاه سالنگ آغازشود.

شماری ازراننده گان می گویند، احتمال دارد درزمستان امسال این گذرگاه غیر قابل رفت وآمد برای موترهای باربری ومسافربری باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.