Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 25495
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 20 سپتامبر 2020 - 10:29 |

بیش از ۳۰ طالب مسلح در ولایت کندز کشته شدند

بیش از ۳۰ طالب مسلح در ولایت کندز کشته شدند

به گزارش خبرگزاری پامیر، وزارت دفاع ملی کشور می‌گوید که در نتیجه ضد حمله نیروهای امنیتی در ولایت کندز، بیش از ۳۰ طالب به شمول دو قومندان شان به نام های «قاری عبدالرازق» و «معاون مولوی عباس» کشته شدند.

در اعلامیه این وزارت آمده است که پیش از چاشت دیروز، طالبان بالای پوسته های نیروهای ملی دفاعی و امنیتی در منطقه ی «نیکپای سید رمضان» ولسوالی «خان آباد» ولایت کندز حمله کردند.

وزارت دفاع افزوده است که نیروهای افغان در چارچوب حالت دفاع فعال، حمله متقابل انجام داده که در نتیجه، بیش از ۳۰ طالب به شمول دو قومندان شان به نام های «قاری عبدالرازق» و «معاون مولوی عباس» کشته شدند و ۸ تن دیگر به شمول دو قومندان طالبان به نام های «فیضانی» و «قاری ابراهیم» مشهور به «حظیفه» زخمی گردیده اند.

در اعلامیه همچنان آمده است که ۴ موتر تیز رفتار و ۸ موتر سایکل دشمن با مقدار زیاد از سلاح و مهمات شان تخریب گردیده است.

براساس معلومات ابتدایی، در این رویداد به افراد ملکی آسیب نرسیده است؛ اما وزارت دفاع ملی ادعای آسیب رسیدن به افراد ملکی را تحقیق و بررسی می کند و نتایج بررسی هایش را با مردم شریک خواهند ساخت.

این درحالی است که وزارت دفاع ملی در یک اعلامیه دیگر گفته است که نیروهای اردوی ملی در ۶ ماه نخست سال روان، ۴۷۷۶ حلقه ماین طالبان را کشف و خنثی کرده اند.

در اعلامیه آمده است که ماین ها و مواد انفجاری طالبان در کنار آسیب رساندن به افراد ملکی، در بسیاری از ولایت ها به جاده ها، شاهراه های عمومی و زیربناهای کشورما نیز سخت آسیب رسانیده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.