Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 25600
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 22 سپتامبر 2020 - 14:34 |

جنرال آمریکایی: مذاکرات صلح افغانستان محکوم به شکست است

جنرال آمریکایی: مذاکرات صلح افغانستان محکوم به شکست است

به گزارش آژانس خبری پامیر، به نقل از USA Today هربرت مک‌مستر، مشاور سابق امنیت ملی ترامپ اظهار داشت که مذاکرات صلح افغانستان که با حمایت آمریکا محکوم به شکست است و این میزان آسیب‌پذیری آمریکا برابر القاعده، داعش و دیگر گروه‌های تروریستی مخالف را افزایش می‌دهد.

این جنرال بازنشسته آمریکایی در صحبت با این نشریه گفته است، که آمریکا در بسیاری جهات بیشتر از ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ در معرض خطر است زیرا توانایی گروه‌های تروریستی افزایش یافته است.

وی با اشاره به توافقنامه ۲۹ فبروری بین آمریکا و طالبان نیز خاطرنشان کرد که این توافقنامه به طالبان این اجازه را می‌دهد تا مناطق تحت کنترل خود را افزایش دهد.

مک‌مستر تصریح کرد: ما این ایده را ایجاد کرده‌ایم که طالبان می تواند شریک صلح باشد در حالی که آنها مصمم هستند که نظام اسلامی را در افغانستان ایجاد کند.

وی پیش از این نیز خواستار ادامه حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان شده بود.

مشاور سابق امنیت ملی سابق ترامپ در حالی نسبت به وقوع ۱۱ سپتامبر دیگری و نیز تبدیل افغانستان به پناهگاهی برای تروریست‌ها هشدار می‌دهد که رسانه‌های آمریکایی و دولت پنهان آمریکا که مخالف خروج از افغانستان هستند اخیراً دور تازه تلاش‌ها برای تخریب روند صلح این کشور را آغاز کرده‌اند.

در حال حاضر مذاکرات صلح میان دولت افغانستان و طالبان در قطر جریان دارد. این مذاکرات نزدیک به ۱۰ روز پیش آغاز شده بود.

گفتنی است که مک مستر نخستین مشاور امنیت ملی در دولت ترامپ بود که به دلیل مخالفت با سیاست های رئیس جمهوری در سال ۲۰۱۸ از سمتش کناره‌گیری کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.