Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 24875
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 12 سپتامبر 2020 - 10:44 |

حکومت و طالبان بدون میانجی‌گری مذاکره می‌کنند

حکومت و طالبان بدون میانجی‌گری مذاکره می‌کنند

به گزارش آژانس خبری پامیر، زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در مورد گفتگوی بین‌الافغانی که قرار است امروز شنبه(۲۲، سنبله) در قطر آغاز شود، می‌گوید: در این مذاکرات، نه میانجی و نه تسهیل‌کننده‌ای سهم خواهد داشت.

آقای خلیلزاد، دیروز جمعه (۲۱ سنبله) در گفتگو با خبرنگاران گفت: «اکنون ما به مرحله‌ای وارد می‌شویم که به مالکیت و رهبری افغان‌ها است و در این مرحله نه میانجی‌گری است و نه هم تسهیل‌کننده، زمانی که افغان‌ها با هم می‌بینند میان هم صحبت خواهند کرد.»

در همین حال، مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا نیز آغاز گفتگوهای حکومت افغانستان و طالبان را یک فرصت تاریخی خوانده و ابراز امیدواری کرده است که این فرصت از بین نرود.

عبدالله عبدالله، حنیف اتمر و هیات ۲۱ نفری دولت افغانستان که بعد از ظهر دیروز جمعه کابل را به مقصد دوحه ترک کرده بودند به قطر رسیده است.

قرار است امروز شنبه (۲۲ سنبله) مراسم افتتاحیه مذاکرات صلح میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان مسلح در دوحه پایتخت قطر آغاز گردد.

در این مراسم به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی افغانستان داکتر عبدالله و به نمایندگی از گروه طالبان عبدالغنی برادر سخنرانی خواهد کرد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.