Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 25290
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 16 سپتامبر 2020 - 18:40 |

در بامیان میدان هوایی بین المللی ساخته خواهد شد

در بامیان میدان هوایی بین المللی ساخته خواهد شد

به گزارش خبرگزاری پامیر، مقام‌های اداره هوانوردی ملکی افغانستان از ساخت یک میدان هوایی بین‌المللی در ولایت تاریخی بامیان، در سال‌های آینده خبر میدهند.

محمد قاسم وفایی‌زاده؛ رییس عمومی اداره هوانوردی ملکی افغانستان که همرایی یک هیئت بلندپایه حکومتی و متخصصین، طی یک سفر رسمی به ولایت بامیان، آمده می‌گوید که هدف از سفر آنان، بررسی و انتخاب یک مکان مناسب برای ایجاد میدان هوایی بین المللی ویا منطقه در این ولایت می باشد.

آقای وفایی‌زاده می‌گوید که آنان تصمیم دارند، از ساحات مرکز، شهیدان، شیبرتو و ولسوالی یکه و لنگ نمبر ۱ این ولایت دیدن نماید و مکان های را که قابل ساخت میدان هوایی می باشد، مورد بررسی و شناسیی قرار میدهند.

بامیان یکی از ولایات تاریخی افغانستان است که به‌خاطر داشتن ساحات باستانی و مکان‌های تفریحی سالانه ده‌ها هزار نفر از نقاط مختلف کشور و جهان به این ولایت سفر می‌کنند. کارشناسان می‌گویند که با ساخت میدان هوایی بین‌المللی، آمار گردش‌گران خارجی در این ولایت افزایش پیدا می‌کند که سبب رشد اقتصاد باشنده‌های محل می‌گردد.

به گفته مقامات اداره هوانوردی ملکی، بامیان با تولید و صادرات میوه جات، سبزیجات و به‌ویژه کچالو، نیازمند ساخت یک میدان هوایی بین‌المللی می‌باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.