Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 24143
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 01 سپتامبر 2020 - 11:00 |

رهایی گروهی دیگر از زندانیان خطرناک طالبان از بند دولت

رهایی گروهی دیگر از زندانیان خطرناک طالبان از بند دولت

برخی منابع اعلام کردند که عصر روز گذشته تعدادی از زندانیان طالبان که حکومت افغانستان، آنها را خطرناک می دانست، از بند رها شده است.

به نقل از “آوا ” افغانستان، بعد از حدود دو هفته تاخیر، شام روز گذشته (دوشنبه) تعدادی از زندانیان طالبان، از زندان پلچرخی رها شدند.

یک منبع به رسانه ها گفته است که حدود ۱۰۰ تن از این زندانیان روز گذشته رها شدند و قرار است روند رهایی این زندانیان تا روزهای آینده تکمیل شود.

این افراد در میان ۴۰۰ زندانی شامل بودند که حکومت آن‌ها را خطرناک می‌دانست. پیش از این ۸۰ تن از میان این زندانیان آزاد شده بودند و ۳۲۰ زندانی دیگر در بند بودند.

در گزارش گفته شده است که یک مقام افغان که بنا بر حساسیت موضوع می‌خواهد، نامش گرفته نشود، پیشبینی می‌کند که تمامی زندانیان طالبان تا چهارشنبه از بند حکومت رها خواهند شد و سپس به صورت فوری یک هیئت حکومت افغانستان به دوحه پایتخت قطر خواهد رفت.

به‌گفتۀ منبع، تنها ۷ تن از طالبان که فرانسه و آسترالیا به رها نشدن‌شان تأکید می‌کنند، پیش از آغاز مذاکرات آزاد نخواهند شد.

این در حالیست که هفته گذشته داکتر عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی و حنیف اتمر سرپرست وزارت امور خارجه از آزادی بقیه زندانیان طالبان و آغاز گفتگوهای بین الافغانی خبر داده بودند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.