Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 24237
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 03 سپتامبر 2020 - 11:01 |

رییس جمهور به پروان رفت

رییس جمهور به پروان رفت

محمداشرف غنی رییس جمهور کشور به منظور دلجویی با آسیب دیدگان حادثه اخیر پروان صبح امروز پنج‌شنبه (۱۳ سنبله) وارد شهر چاریکار مرکز ولایت پروان شده است.

صدیق صدیقی سخنگوی ارگ ریاست جمهوری در توتیرش نوشته که رییس جمهور غنی به هدف دلجویی و دیدار با آسیب دیدگان سیلاب‌های اخیر در شهر چاریکار، وارد پروان شده است.

گفتنی است که چهارشنبه شب هفته گذشته سیلاب‌های مدهش در شهر چاریکار مرکز ولایت پروان جاری شد که در نتیجه تلفات و خسارات هنگفتی را بر شهروندان این شهر وارد کرد. این سیلاب ساعت ۳ شب جاری شد که مردم در خواب بودند و به همین خاطر تلفات زیاد بر باشندگان پروان وارد کرده است.

غلام بهاوالدین جیلانی وزیر دولت در امور رسیدگی به حوادث به روز سه‌شنبه (۱۱ سنبه) گفت که ابعاد فاجعه سیلاب در پروان گسترده است و هنوز هم بین ۱۲ تا ۱۵ جسد دیگر مفقود الاثر هستند و عملیات دریافت این اجساد در پنج استقامت در شهر چاریکار ادامه دارد و تصمیم تیم نجات این است که تا آخرین پیام از مردم، عملیات جستجو ادامه پیدا می‌کند.

پس از پروان در ۱۵ ولایت کشور سیلاب‌های مدهش در نتیجه بارانهای شدید جاری شد.

آقای جیلانی گفت که تیم‌های سروی در حالت کار هستند و تعداد بیجاشدگان در سراسر کشور تا چند روز آینده اعلام خواهد شد.

به گفته او، تهیه مسکن برای بیجاشدگان صورت گرفته و کار توزیع مواد غذایی برای بی‌جاشدگان ادامه دارد.

جیلانی گفت که بر بنیاد معلومات ابتدایی حدود ۴ هزار خانواده در نتیجه سیلاب‌ها در سطح کشور آسیب دیده که برای بیش از ۳ هزار خانواده کمک توزیع شده و توزیع کمک برای خانواده‌های باقی مانده هم ادامه دارد.

تلفات برخواسته از سیلاب‌های اخیر در سراسر کشور ۱۹۰ تن شهید و ۱۷۲ تن دیگر زخمی اعلام شده؛ اما گفته می‌شود که این آمار تغییر خواهد کرد. همچنین ۱۰۵۵ منزل مسکونی به صورت کلی و ۶۰ خانه دیگر به صورت قسمی تخریب شده‌اند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.