Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 24180
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 02 سپتامبر 2020 - 11:19 |

رییس جمهور: حمایت مردم از نیروهای امنیتی و دفاعی بی‌سابقه است

رییس جمهور: حمایت مردم از نیروهای امنیتی و دفاعی بی‌سابقه است

رییس جمهور غنی در مراسمی که به منظور قدردانی از تیم امنیتی کابل که مراسم عاشورا و لویه جرگه مشورتی صلح را موفقانه تامین امنیت کرد، گفته که حمایت مردم از نیروهای امنیتی و دفاعی بی‌سابقه است.

ارگ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای گفته که در این نشست که دیروز سه شنبه (۱۱ سنبله) در ارگ انجام شد، حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور گفته که در جریان آمادگی‌های امنیتی بخاطر برگزاری مراسم عاشورا، با تلاش‌های کشفی و استخباراتی، ده‌ها مظنون گرفتار شده‌اند.

به گفته او، مبارزه تیم امنیتی کابل در برابر فساد، مجرمین، قتل‌های زنجیره‌ای و جلوگیری از بم‌های مقناطیسی ادامه خواهد داشت.

رییس جمهور غنی نیز ابتدا از مسوولین و منسوبین نیروهای امنیتی تشکر کرده، گفت که شما مراسم عاشورا و لویه جرگه مشورتی صلح را به گونۀ تامین امنیت کردید که هر افغان بالای تان افتخار می‌کند.

آقای غنی افزود که نوع همکاری و انسجام شما نشان داد که تمام دسیسه های دشمنان ناکام می‌شود.

حکومت این ظرفیت پنهان شما را تشخیص کرد و اکنون هستۀ همکاری و هماهنگی در کابل به گونه بهتر به وجود آمده است.

رییس جمهور غنی گفت که کار اساسی دیگر تامین امنیت ایجاد فضای اعتماد میان شهریان کابل و نیروهای امنیتی و دفاعی بوده و این روند آغاز شده است.

رییس جمهور کشور در رابطه به اهمیت برنامه میثاق امنیتی گفت که این برنامه برای تامین امنیت شهر کابل، مؤثر واقع شده است، اما برای تامین امنیت کامل، به انسجام هرچه بیشتر تلاش‌های شما نیاز است.

او با اشاره به گفتگویش با رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی امریکا گفت که پیام واضح امریکا این است که به حمایت شان از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ادامه می‌دهند و نیروهای امنیتی و دفاعی ما این اعتماد را داشته باشند که حمایت جامعۀ بین المللی را با خود دارند و نقش آنان در مذاکرات صلح، فراموش نمی‌شود.

آقای غنی تاکید کرده که در صدسال گذشته، حمایت مردم از نیروهای امنیتی و دفاعی بی‌سابقه بوده است و نهادهای امنیتی باید از این سرمایه بزرگ، استفاده مناسب کنند.

گفتنی است که در روزهای عاشورای حسینی هیچ رویداد امنیتی بر علیه عزاداران، در کابل و سایر ولایت‌های کشور ثبت نشده است. در اوایل دهه محرم وزارت داخله اعلام کرد که یک گروه ۹ نفری تروریستی را که قصد حمله بر عزاداران را داشت در مربوطات حوزه پنجم امنیتی پولیس شهر کابل بازداشت شده‌است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.