Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 26063
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 30 سپتامبر 2020 - 9:54 |

سیاست ترامپ در قبال طالبان یک فاجعه است

سیاست ترامپ در قبال طالبان یک فاجعه است

مشاور پیشین امنیت ملی امریکا می‌گوید که سیاست دولت ترامپ در قبال طالبان یک فاجعه است و این چیزی است که امیدوارم بتواند آن را جبران کند.

به گزارش آژانس خبری پامیر، اچ آر مک‌ماستر، مشاور پیشین امنیت ملی امریکا به “سی ان ان” گفته است: “من فکر می کنم که سیاست دولت ترمپ از زمان آغاز مذاکرات با طالبان کاملا اشتباه بوده است.”

وی می‌افزاید: ” آنچه من فکر می کنم در این مورد متناقض است و از این بابت تاسف بار است که دولت ترمپ دقیقا اشتباه رویکرد دولت اوباما در افغانستان را تکرار می‌کند و این همان فرض نادرست است که گویا فرقی میان طالبان و القاعده وجود دارد.”

وی گفت: گرایش به “خودشیفتگی استراتژیک وجود دارد – جهان آنگونه که خود میخواهیم تعریف می‌کنیم و سپس منتظر نتیجه تعیین کننده استیم، در این صورت، ما دشمن تراشی می‌کنیم.”

اما چیزی که آقای مک‌ماستر را نگران چگونگی تقسیم قدرت با طالبان می‌کند این است؛ آیا اعدام‌های دسته جمعی شنبه‌ها در ورزشگاه فوتبال باز هم صورت می‌گیرد؟ آیا تمام مکتب های دخترانه مسدود میشود”؟ او گفت. “بنابراین من بسیار نگران هستم که این روند مذاکره امتیازات زیادی به طالبان بدهد.”

وی افزود : “وادار كردن دولت افغانستان برای آزاد كردن ۵۰۰۰ نفر از شرورترین افراد روی زمین كه می توانند ستون فقرات زیرساخت های تروریستی نو را تشکیل بدهد و همچنین توافق را بر هم بزنند.

به گفته او؛ تنها با گفتن این که “علیه ایالات متحده توطیه نکنید، کار پیش نمیرود. زیرا افغان‌های شجاعی وجود دارند که روزانه برای حفظ آزادی‌هایی که از زمان پایان رژیم طالبان در سال ۲۰۰۱ بدست آورده اند، می جنگند و این بدان معناست که سیاست ترمپ بر خلاف هر چیزی است که ملت افغانستان برای آن جنگیده اند.

آقای مک‌ماستر گفته است: “روزانه حدود ۳۰ سرباز و پولیس افغان جان خود را از دست می دهند تا از مردم افغانستان در برابر این تروریست هایی که به عنوان تاکتیک اصلی خود در جنگ علیه بشریت، قتل عام مردم بی گناه را انجام می دهند، محافظت کنند.” بنابراین، سیاست دولت ترمپ در قبال طالبان یک فاجعه است و این چیزی است که امیدوارم بتواند آن را جبران کند.”

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.